خواص گیاهان و دمنوش های داروئی

دمنوش های گیاهی آرامش

 

 
 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:35توسط دمنوش آرامش | |

 

Photo: ‎اقحوان
نام‌هاي ديگر:
شجره مرين-منيات-كركاش و ...
مشخصات ظاهري:
اقحوان، گياهي است 2 و يا چندساله كه داراي ساقه‌اي به ارتفاع 30 تا 80 سانتي‌متر است. برگ هايي نرم، به رنگ سبز روشن، منقسم به قطعات برگچه مانند و دندانه دار دارد. كاپيتول‌هاي‌ آن مركب از دو نوع گل،‌يكي زبانه‌اي و به رنگ سفيد، واقع در حاشيه و ديگر لوله‌اي و به رنگ زرد و واقع در ناحيه وسط است و چون گلها پس از شكفتن،‌به صورت گل آذين ديهيم، در راس ساقه جلوه مي كنند، به اين خاطر منظره زيبايي را بوجود مي‌آورند.
خواص:
از اقحوان بيشتر در موارد زير استفاده درماني به عمل مي‌آورند.
تقويت معده-تشنج-اسهال-قاعدگي-تب-عفونت-كرم-اختلالات دستگاه هاضمه-قولنج-نفخ-ضعف اعصاب-ترشحات مهبل-ميگرن-سردرد-نقرس-بيماري‌هاي رحمي با منشاء عصبي-هيستري-ضعف دستگاه گوارش و ...
محل رويش:
شيره كوه-شاه كوه-فيروز كوه-دامغان-اطراف كرج-قزوين-كوه دماوند-خراسان در 32 كيلومتري مشرق شهركرد-آذربايجان-در 1700 متري داماش در 1300 الي 3000 متري ارتفاعات كندوان-مازندران-جنگل لوه-گرگان و ...‎
 
 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:34توسط دمنوش آرامش | |

 

 
 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:33توسط دمنوش آرامش | |

 

 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:32توسط دمنوش آرامش | |

 

 
 ·

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:31توسط دمنوش آرامش | |

 

Photo: ‎گزنه
گزنه تقریبا در سراسر جهان یافت می‌شود. لمس آن باعث احساس سوزش می‌شود، اما دارای خواص دارویی بسیار بالایی است. استعمال خارجی آن درموارد رماتیسم موفقیت آمیزبوده است. در مداوای پروستات و سنگ کلیه کاربرد دارد. این گیاه حاوی ماده‌ای به نام سکرتین است که بهترین عامل برای به کار انداختن غدد ترشحی هاضمه در معده، روده، کبد، لوزالمعده وکیسه صفرا است. خاصیت مهم دیگر آن کمک به ساخته شدن گلبول‌های سرخ است‎
 
 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:31توسط دمنوش آرامش | |

 

 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:30توسط دمنوش آرامش | |

 

 

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:28توسط دمنوش آرامش | |

 30 نکته برای لاغر شدن تا پایان شهریور

Photo: ‎30 نکته برای لاغر شدن تا پایان شهریور
نکته‌هایی مفید برای کسانی که می‌خواهند تا آخر تابستان وزن کم کنند.
شاید شما هم جزو کسانی باشید که همیشه می‌گویند
 
 

+نوشته شده در چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,ساعت18:29توسط دمنوش آرامش | |

 خواص و اثرات دارویی والک

 
نوشته شده در چهارشنبه 1392/03/29ساعت 18:38 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در چهارشنبه 1392/03/29ساعت 18:37 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در چهارشنبه 1392/03/29ساعت 18:37 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در چهارشنبه 1392/03/29ساعت 18:37 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

Photo: ‎فیبر عامل لاغری
آیا می دانید فیبر شما را لاغر میکند؟چه خوراکیهایی فیبر دارند؟
در این مقاله طبقه بندیی از مواد غذایی سرشار از فیبر به شما ارائه می کنیم.
خوراکی های سرشار از فیبر
سلولز و همی سلولز در سبزیجات تازه، سبزی های خشک، غلات کامل، نان کامل، نان سبوس دار، سیب زمینی و میوه ها یافت می شوند. در اینجا طبقه بندیی از مواد غذایی سرشار از فیبر به شما ارائه می کنیم.
مواد غذایی غنی از فیبر :
لینگنین ضرورتاً در بخش های سخت سبزیجات موجود است.
پکتین نیز در میوه ها خصوصاً میوه های قرمز رنگ، میوه های دانه دار و سیب یافت می شود.
برخی غلات صبحانه هم سرشار از فیبر هستند.
غنی ترین مواد غذایی از فیبر
در هر 100 گرم ماده غذایی:
غلات سبوس دار: 27 گرم
نارگیل خشک: 23.5 گرم
نارگیل تازه: 13.6 گرم
مخمر خوراکی: 22 گرم
لوبیا سفید خام و خشک: 21 گرم
لوبیا سفید پخته: 8 گرم
انجیر خشک: 18.5 گرم
آلوی خشک: 16 گرم
آرد دانه های چاودار: 15.3 گرم
بادام: 15 گرم
عدس خام و خشک: 11.7 گرم
پودر سویا: 11.6 گرم
کنجد: 11 گرم
آرد گندم کامل: 9 گرم
نان کامل: 8.5 گرم
خرمای خشک: 8.7 گرم
بادام زمینی: 8.4 گرم
ترب کوهی رنده شده: 8.3 گرم
انگور فرنگی یا کشمش بی دانه: 8.2 گرم
انگور فرنگی سیاه: 8 گرم
گندم بوداده: 8 گرم
بلغور جو دوسر: 7 گرم
شاه ب</font></div>
					<div class=

+نوشته شده در چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,ساعت18:27توسط دمنوش آرامش | |

 خواص چای سبز(1)


 

 

    


چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید.

چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید. بهترین چایها را می‌توان در ارتفاعات یافت جایی که برگهای آنها به آرامی رشد می‌کنند و طعم بهتری دارند. با توجه به ارتفاعی که چای در آنها می‌روید، برگهای تازه چای بین دو سال و نیم تا پنج سال طول می‌کشد تا برای چیدن آماده شوند. چای برگهای فراوانی دارد و گلهای آن بسیار شبیه گلهای کاملیاست اما تنها برگهای جوان و کوچک آن برای مصرف چیده می‌شوند. جوانه زدن چای در مناظق کم ارتفاع هر هفته صورت می‌گیرد ولی در ارتفاعات بالا، هفته‌ها طول می‌کشد.

فواید چای

حدود 30٪ از وزن برگ چای سبز از فلانویید تشکیل شده است که برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد.محققان مشاهده نموده اند که فواید چای سبز برای سلامتی بستگی به میزان مصرف آن دارد که بیشترین مصرف آن در کشورهای آسیایی حدود 3 فنجان در روز است. ( که حدود 240 ـ 320 میلی گرم از پولی فنول بدن را تهیه می‌نماید.)

در افرادی که بصورت روزانه چای سبز مصرف می‌نمایند احتمال ابتلاء به انواع بیماریها اعم از بیماریهای باکتریایی و یا عفونتهای سخت و همچنین بیماریهایی نظیر سرطان، سکته، بیماریهای قلبی ـ عروقی و بیماریهای استخوانی را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از فواید مصرف چای سبز، کاهش مرگ و میر به دلیل هر نوع بیماری مخصوصاً بیماری قلبی ـ عروقی می‌باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2006 صورت گرفت محققان دریافتند که چای از هر نوع نوشیدنی دیگر حتی آب خالص ، برای سلامتی مفیدتر است زیرا چای نه تنها بخوبی آب خالص ، بدن را هیدراته(آب رسانی) می کند بلکه منبعی غنی از پلی هنولز می‌باشد که از بیماریهای قلبی جلوگیری می‌کند.

در سال 1994 در ژاپن تحقیقی بر روی 40.530 فرد در سنین بین 40 تا 79 سال انجام گرفت که به مدت 11 سال به طول انجامید. در این گروه انتخاب شده 80٪ از افراد روزانه حدود 3 فنجان از چای سبز مصرف می‌نمودند. در این تحقیق مشاهده گردید که در افرادی که 5 فنجان در روز چای سبز می‌نوشیدند،‌ در مقایسه با افرادی که 1 فنجان چای می‌نوشیدند احتمال مرگ به دلیل هر بیماری خصوصاً بوسیله بیماریهای قلبی ـ عروقی بسیار کمتر بود حتی این آمار نشان داد که تاثیر چای سبز بر روی زنان بیشتر از مردان می‌باشد.
فواید چای سبز

در زنان در مردان
23٪ کاهش مرگ به دلیل هر بیماری 12٪ کاهش مرگ به دلیل هر بیماری
31٪ کاهش مرگ بدلیل بیماریهای قلبی ـ عروقی 22 ٪ کاهش مرگ بدلیل بیماریهای قلبی ـ عروقی 
62٪ کاهش مرگ بدلیل سکته 42٪ کاهش مرگ بدلیل سکته
همچنین در مطالعه‌ای که بر روی زنانی که از چای سبز مصرف می‌کردند و کسانیکه مصرف نمی‌کردند صورت گرفت مشاهده شد که ریسک ابتلاء به سرطان سینه در زنانی که چای سبز مصرف می‌نمودند 22٪ کمتر از افراد دیگر است.

جلوگیری از بیماری گرفتگی رگها

در ژاپن طی مطالعاتی جداگانه بر روی چای سبز به این نتیجه رسیدند که افرادی که 5 فنجان و یا بیشتر از 5 فنجان در روز چای سبز می‌نوشند 16٪ احتمال ریسک ابتلاء به گرفتگی رگها در آنها کمتر است. میزان وجود رادیکالهای آزاد در رگها،‌ کلید ابتلاء به بیماریهای قلبی ـ عروقی می‌باشد. آخرین تحقیقات نشان داده‌اند که کتچینهای موجود در چای سبز مانع از درگیر شدن آنزیمها در تولید رادیکالهای آزاد موجود در رگها می‌گردد.

مشاهده شده است که چای سبز بوسیله کاهش کلسترول بد(LDL)، تری گلیسیرید،‌لیپید پروکسایدLipid Proxides ( رادیکالهای آزادی که باعث تخریب کلسترول بد و چربیها می‌شود) و فیبرینوژن( پروتئینی که در خون وجود دارد و باعث لخته شدن خون می‌شود) ریسک ابتلاء به گرفتگی رگها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود میزان کلسترول خوب بیشتر از کلسترول بد در بدن باشد.

تاثیر چای سبز روی افراد مبتلاء به تری گلیسیرید

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند بسیار مفید می‌باشد. آزمایشات نشان داده‌اند کتچینهای موجود در چای سبز که با میزان مصرف نسبت مستقیم دارد(dose-dependently) مانع از فعالیت لیپاز پانکراس می‌شود(آنزیمی که بوسیله پانکراس ترشح می‌شود و چربیها را هضم مینماید.) در نتیجه این عملیات، سرعت شکستن چربیها و تبدیل آنها به تری گلیسیرید و همچنین افزایش تری گلیسیرید در خونی که بعد از صرف غذا اندازه گیری می‌شود بسیار آهسته صورت می‌گیرند.

با توجه به اینکه افرایش تری گلیسیرید بعد از خوردن غذا یکی از مشخصه‌های بیماری گرفتگی رگها است، نوشیدن 2 فنجان چای سبز همراه با غذا، بسیار مفید می‌باشد.

رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته شدن آن

کتچینهای موجود در چای سبز بوسیله جلوگیری کردن از تشکیل مواد التهابی باعث رقیق شدن خون و مانع از ایجاد لختگی در خون می‌شود که این مواد التهابی از اسیدهای امگا 6 بوجود آمده اند و در گوشت و سبزیجات روغنی غیر قابل اشباع نظیر ذرت و روغن سویا یافت می‌شوند.

به حداقل رساندن میزان صدمات وارد شده به مغز و قلب

طبق بررسی های انجام شده، چای سبز نه تنها تعداد سلولهای مرده قلب و مغز را بعد از حمله قلبی و یا سکته مغزی کاهش می‌دهد بلکه بوسیله (EGCG) که بنظر می‌رسد عامل اصلی در ایجاد سلامتی می‌باشد در تسریع بهبودی بعد از سکته و حمله قلبی کمک می‌نماید.

ادامه دارد.....

 

 

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ _ مهرنوش نصوری

 

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 16:56 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

 
 
ر
رازیانه با خواص فراوان دارویی، التیام بخش بسیاری از بیماری ‌ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است.

رازیانه، نوعی گیاه دارویی است كه مصارف مختلفی دارد.
تمام بخش ‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراكی است، ولی روغن حاصل از دانه‌ های رازیانه، سمی بوده و حتی مصرف كم آن، می‌ تواند منجر به ایجاد دانه ‌های پوستی، مشكلات تنفسی و حالت تهوع گردد.

این گیاه دارای طعم تند، تلخ و شیرین است و كمی به طعم نعناع شبیه است.

مصرف رازیانه باعث افزایش شیرمادر و نیز كاهش وزن می‌ شود. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این گیاه، ممكن است منجر به تشنج عضلانی و حتی توهم شود.

پیاز رازیانه
رازیانه حاوی مقادیر فراوانی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. منگنز، پتاسیم، منیزیم، كلسیم، آهن، ویتامینC و B3 از این موارد می باشند. ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باكتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

علاوه برآن، این بخش از گیاه، دارای فیبر فراوانی بوده كه برای كاهش كلسترول، مفید است و از ابتلا به سرطان روده پیشگیری می ‌كند.

رازیانه همچنین دارای مقدار فراوانی پتاسیم است كه باعث كاهش فشارخون می‌ شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌ شوند، مفید است.

این گیاه دارویی، سموم بدن را پاك می ‌كند و بیماری‌ التهاب دهان را از بین می ‌برد و برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه، به خاطر خاصیت خلط‌ آورش، مفید است.

بخار حاصل از جوشاندن برگ‌ های این گیاه در آب، بیماری آسم و برونشیت را تسكین می ‌دهد.

دانه های رازیانه
مصرف دانه‌ های رازیانه، باعث تسكین دل درد می‌ شود،
عمل هضم را آسان ‌تر می ‌كند،
كرم روده كودكان را از بین می ‌برد،
باعث تقویت چشم می ‌شود،
حساسیت ‌های چشم را از بین می‌ برد

و دارای خواص فراوانی برای كبد، طحال و مثانه است.
 

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 16:52 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


 

+نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,ساعت18:33توسط دمنوش آرامش | |

 آشنایی با خواص چای سفید


چای سفید در مقایسه با دیگر انواع چای مانند چای سبز و سیاه از مقدار بسیار بیشتری آنتی‌اکسیدان برخوردار است از این رو دارای خواص درمانی بسیاری است. 
چای سفید در اصل، جوانه‌های گیاه چای است؛ یعنی قبل از اینکه برگ چای باز شود، جوانه آن را که یک غلاف کرک‌دار نقره‌ای دارد، می‌چینند.

چای سفید درست مانند چای سبز، از برگ‌های گیاه "کاملیا سینسیس "تولید می‌شود.

در فرآیند تخمیر (از زمانی که برگ چای چیده می‌شود تا زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد و تخمیر می‌شود) تغییراتی در ترکیبات چای رخ می‌دهد؛ به ‌نحوی‌که در چای سبز و سفید مقدار کافئین به حداقل ممکن می‌رسد.

پلی‌فنول‌هایی که در چای سبز به مقدار زیادتری وجود دارند در چای سیاه بسیار کم هستند که با نام ‌کاتچین شناخته می‌شوند.

مقدار کاتچین‌ها در واقع در چای سبز بالا، در چای سفید بسیار بالا و در چای سیاه بسیار کم هستند.

بر خلاف انواع چای که با آب جوش درست می‌شود، پیشنهاد می‌شود چای سفید با آبی با دمای حدود 75 تا 85 درجه سانتی‌گراد تهیه شود برای این کار باید آب را جوش آورد و بعد یک دقیقه اجازه داد تا از جوش بیفتد و دمای آن کاهش یابد سپس با این آب، چای سفید را دم کرد.

برخی از خواص درمانی چای سفید عبارتند از: 

• فشارخون را کاهش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌ها باعث کاهش فشارخون و در نتیجه کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و نیز سکته مغزی می‌شوند.

• از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها از ایجاد آسیب‌های درونی سلول‌‌ها ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد پیشگیری کرده و باعث به حداقل رساندن تغییرات ناگهانی و مضر بدن شده که ممکن است منجر به بروز انواع سرطان‌ها مانند سرطان روده، شکم یا پروستات گردد.

• خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد.

چای سفید تنها چایی نیست که دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد بلکه تمام انواع چای که از گیاه کاملیا سینسیس تولید می‌شوند، دارای چنین خواصی هستند.

• برای پایین آوردن کلسترول موثر است.

وجود گروه خاصی از آنتی‌اکسیدان‌ها در این نوع چای به نام "کاتچین‌ها" کمک بسیار موثری در کاهش کلسترول خون می‌کنند. این ترکیبات شیمیایی از سخت شدن جداره رگ‌ها و در نتیجه محدود شدن جریان خون پیشگیری می‌کنند.

• برای سلامت پوست مفید است.

چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند. عملکرد سلول‌های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می‌کند. همچنین، پوست را جوان می‌سازد. چای سفید دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است.

آنتی اکسیدان‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد، از بدن محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موجب پیر شدن و تخریب سلول‌های وستی می‌شوند.

• به سلامت استخوان کمک می‌کند.

کسانی که چای سفید می‌نوشند، تراکم استخوانی بالاتری دارند. یکی دیگر از فواید چای سفید، جلوگیری از شکستگی‌های استخوانی و درمان آرتریت (ورم مفاصل) است.

• برای سلامت دهان و دندان مفید است.

چای سفید دارای فلوراید زیادی است و از خرابی‌های دندان و از همه مهم‌تر، رشد پلاک‌های دندانی پیشگیری کرده و دهان را خوشبو می‌کند.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:52 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد. در هند از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می شود.

چای ترش یا چای قرمز که به چای مکه نیز معروف است از گیاه رز چینی تهیه می‌ شود که از گلبرگ و دانه های آن می‌ توان به عنوان نوشیدنی استفاده کرد. چای هیبیسکوس دارای رنگ قرمز سیر و طعم ترش است.
در عهد باستان از چای سرخ به عنوان شاداب ‌کننده و رفـع‌ کـنـنـده ی عوارض بیماری ‌های قلبی استفاده می ‌کردند.
مصرف این محصول در تعدادی از فرهنگ‌ ها مانند چین، مکزیک و حتی اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی در جشن‌ های رسمی‌ از آن استفاده می‌ کنند.
این چای یکی از نوشیدنی ‌های مناسب برای کسانی است که می ‌خواهند جایگزین مناسبی برای چای پیدا کنند.
در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته ‌اند، چای قرمز یا چای ترش که به آن چای مکه هم می‌ گویند، به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه ‌ای که دارد، جایگاه مهمی‌ را به خود اختصاص داده است.
شما می‌ توانید آن را با کمی عسل به صورت شربت استفاده کنید یا با آب سیب ترکیب کرده و خنک بنوشید. ترشی آن و شیرینی سیب به خوبی با هم سازگار می‌ شوند.
این چای را می‌ توان به صورت سرد و گرم همراه مقداری قند یا نبات یا حتی بدون آن به عنوان یک نوشیدنی رژیمی‌ مصرف کرد.
یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است
و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد
خواص چای ترش
دم کرده ی این گیاه کاهش‌ دهنده ی فشار خون، خنک ‌کننده ی بدن، رقیق و تصفیه ‌کننده ی خون، کنترل‌ کننده ی کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام ‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌ شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌ آید.

طریقه ی مصرف چای قرمز
افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می ‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه ی خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌ های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش بر روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.

مصرف دم کرده ی چای ترش بیش از چای معمولی بر پرفشاری خون افراد دیابتی موثر است
بر اساس یافته های یک پژوهش ارایه شده در کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل، مصرف دم کرده ی چای ترش به طور معنی داری نسبت به چای معمولی بر پر فشاری خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است.

بر اساس یافته های پژوهشی که نتایج آن در کنگره ی بین المللی طب سنتی و مکمل، ارایه شد 60 بیمار مبتلا به دیابت به دو گروه تقسیم شده، گروه اول از چای معمولی و گروه دوم از چای ترش به مدت 30 روز روزانه دو بار صبح و عصر مصرف کردند.
این گزارش با هدف تعیین اثر کوتاه مدت مصرف چای ترش توسط بیماران متبلا به دیابت نوع 2 بر پرفشاری خون آن ها صورت گرفته است.
در این آزمایش فشار خون سیستولیک(انقباضی) در مصرف کنندگان چای ترش به طور معنی داری 4/15 درصد کاهش یافت، در حالی که این ارقام برای مصرف کنندگان چای معمولی 4/8 درصد افزایش نشان داد. میانگین فشار خون دیاستولیک(انبساطی) در گروه گیرنده چای ترش 3/4 درصد کاهش داشته ولی در گروه گیرنده چای معمولی 6/4 درصد افزایش داشته است.
این گزارش ادامه می دهد، درصد اثر مثبت درمانی گروه گیرنده های چای ترش و چای معمولی به ترتیب 1/48 و 4/15 به دست آمده است.
بنابراین گزارش، این مداخله نظیر سایر مطالعات مشابه، اثر کاهش دهنده فشار خون را که در طب سنتی بسیاری از کشورها مورد توجه است، تایید می کند.
دم کرده ی این گیاه کاهش‌ دهنده ی فشار خون، خنک ‌کننده ی بدن، رقیق
و تصفیه ‌کننده ی خون، کنترل‌ کننده ی کلسترول خون، اختلالات کبدی و
صفراوی و همچنین آرام ‌بخش است
پژوهشگران این مطالعه اظهار دارند، گیاه Hibiscus Sabdariffa یا چای ترش به طور گسترده در مناطق حاره کاشت شده و در طب سنتی بسیاری از کشورها برای درمان پر فشاری خون استفاده می شود.

دیابتی ها چای ترش بخورند
چای قرمز یا چای ترش در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود. این گیاه و محصولات آن در ایران به نام های چای مکی یا چای مکه، چای قرمز و چای ترش خوانده می شود. یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد. در هند از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می شود و دانه های آن غنی از چربی و پروتئین است.
دم کرده ی برگ این گیاه منبعی غنی از آهن و مس است.
از پودر آسیاب شده ی کاسبرگ آن می توان به عنوان طعم دهنده در کیک، شکلات و بستنی نیز استفاده کرد.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:51 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


اگه می‌خواهید به همه استرس‌های یه روز پر کار خاتمه بدید یه لیوان دمنوش به‌لیمو واسه خودتون درست کنید.

به‌لیمو در واقع هیچ ربطی به لیمو و میوه به نداره و یه درختچه است. کسی نمی‌دونه چرا کسی به خودش زحمت انتخاب یه اسم خاص برای این درختچه رو نداده و از ترکیب اسم دو تا میوه بی‌ربط به هم این اسم رو اختراع کرده.

طبیعت این گیاه گرمه و خواص زیادی داره که مهم‌ترینش خاصیت آرام‌بخشی اونه. نوشیدن یه لیوان دم‌نوش به‌لیمو شر سردردهای عصبی رو کم می‌کنه و چون خواب‌آوره شما رو به یه خواب آروم و بی‌تنش مهمون می‌کنه.

نوشیدن مداوم این دمنوش به تقویت حافظه کمک می‌کنه و می‌تونیم از همین نتیجه بگیریم که به‌لیمو یه سلاح طبیعی برای مبارزه با آلزایمره.
تقویت معده و سیستم گوارش هم جزو کارایی که این دمنوش خیلی خوب از پس اون برمیاد.

برای اینکه بیشترین خواص این گیاه رو حفظ کنید سعی کنید تازه اون رو از عطاری بخرید و تو ظرف دربسته، دور از نور نگهش دارید. برای دم کردنش هم آب که جوشید اجاق رو خاموش کنید و یک دقیقه بعد یک قاشق از این گیاه رو تو قوری بریزید و با آب حدود ۹۰ درجه دم کنید. یک قاشق برای یک لیوان چای کافیه.

به‌لیمو یه نوشیدنی خیلی خوش عطر و خوشمزه است که می‌تونه آخرین نوشیدنی باشه که طول شبانه روز می‌خورید. شبی که با معجزه این گیاه به خواب رفتید، روز بهتری رو براتون در پی داره.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:46 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمركز، كم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می‌برند. بروز این علائم حتی به میزان ناچیز می‌تواند سلامت روح و روان را تحت تاثیر قرار داده و عملكرد طبیعی مغز را مختل كند.


گل‌گاوزبان

گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو كه اغلب در دامنه كوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شكل صنعتی كشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌كارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشكیل می‌دهند.

گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و كلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریك بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به كار می‌رود.

جوشانده و دم‌كرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت كرده و بسیار نشاط‌آور، بازكننده رنگ رخسار، كاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.


خواص ضد سرطانی

منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلكوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد.

این گیاه باعث كاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخك، مخملك، آبله و كهیر می‌شود.

در برخی كشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شكر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنك‌كننده است.

تصفیه‌كننده خون

گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌كننده‌خون، ضداسپاسم، محرك غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌كننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلكوالویید برای زنان باردار و كودكان مضر است.

دم‌كرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یك نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است كه استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:45 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از خوشبو ترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می‌شود که در مناطق مختلفی از ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا به صورت خودرو رشد می‌کند این گیاه پرخاصیت در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مجله ایده آل: گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از خوشبو ترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می‌شود که در مناطق مختلفی از ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا به صورت خودرو رشد می‌کند. این گیاه علاوه بر آنکه به عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی کشورمان و طب سنتی کشورهای چین و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان یک خوراکی مفید در سبد غذایی بسیاری از خانواده های آسیایی و اروپایی وجود دارد. امروزه عصاره چای کیسه ای و روغن این گیاه به صورت صنعتی توسط کارخانه های تولید گیاهان دارویی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می گیرد. مصرف خوراکی و موضعی این گیاه علاوه بر آنکه موجب تقویت عملکرد دستگاه عصبی بدن می‌شود می‌تواند بسیاری از اختلال‌ها و بیماری‌های جسمی مانند اسپاسم‌های عضلانی، ضعف عمومی و بی‌خوابی را درمان کند. به اعتقاد درمانگران طب سنتی ایران، چین و هند نوشیدن روزانه یک فنجان از چای یا دمنوش گیاه لاوندر یا اسطوخودوس می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

عصاره لاوندر و درمان سردرد

به اعتقاد درمانگران طب سنتی در جهان نوشیدن عصاره تهیه شده از برگ‌های گیاه لاوندر تاثیر زیادی در بهبود و تسکین سردرد دارد. این نوشیدنی توسط بسیاری از درمانگران شیوه‌های درمانی طب مکمل برای درمان سردرد به ویژه سردردهای میگرنی کاربردی اعجاب‌انگیز دارد. این داروی گیاهی اگر چه طعمی تلخ و گس دارد اما خاصیت و تاثیرگذاری آن چنان زیاد است که بسیاری از بیماران تلخی آن را تحمل می کنند. اما در صورتی که برخی از بیماران قادر نباشند گسی و تلخی عصاره لاوندر را تحمل کنند کافی است این عصاره را رقیق کرده و آن را میل كنند.

چای لاوندر، خواب‌آوری طبیعی

نوشیدن چای لاوندر پیش از خواب به افرادی که دچار اختلال خواب هستند و شب ها چندین بار از خواب بیدار می شوند، کمک می کند تا به مرور خوابی آرام و بی دغدغه را تجربه کنند. برای بهره‌مندی از تاثیر این چای کافی است یک ساعت پیش از خواب شبانه یک فنجان چای لاوندر را به صورت ولرم بنوشید. برای تهیه این چای کافی است یک قاشق چای‌خوری برگ خشک شده این گیاه را درون یک فنجان آب جوش بریزید و سر فنجان را با کمک نعلبکی ببندید تا در عرض 10 دقیقه دم بکشد.

درمان سرگیجه و ضعف عمومی

درمانگران شیوه های طبیعی درمانی در جهان با کمک گیاه خشک شده لاوندر و عسل ترکیبی تهیه می کنند که مصرف این ترکیب به هنگام بروز سرگیجه و ضعف عمومی بسیار موثر است. در این شرایط درمانگران یک قاشق غذاخوری از پودر برگ‌های خشک شده لاوندر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب گرم مخلوط می کنند. نوشیدن این ترکیب می تواند در مدت کوتاهی ضعف بیمار را برطرف کرده و سرگیجه را از بین ببرد.

اضافه کردن 10 تا 15 قطره از عصاره گیاه لاوندر در وان حمام و دراز کشیدن در آن به مدت 20 تا 30 دقیقه در از بین بردن خستگی و کوفتگی بدن بسیار موثر است. دراز کشیدن در آبی که با این عصاره مخلوط شده باشد علاوه بر آنکه موجب تخلیه استرس‌ها و تنش‌های روزانه می‌شود به بهبود گردش جریان خون کمک کرده و کیفیت خواب افراد را نیز افزایش می‌دهد.

چگونه حافظه خود را تقویت کنید

برای افزایش توان حافظه و عملکرد مغز راهکارهای مختلفی در طب سنتی و دیگر شیوه‌های درمانی طب مکمل وجود دارد. اما یکی از کاربردی ترین آنها استفاده ازعرقیات گیاهی و مصرف میوه‌های طبیعی نظیر کشمش، خرما وانجیر است. به اعتقاد درمانگران نوشیدن یک فنجان عرق لاوندر هر شب پیش از خواب و به مدت 30 تا 40 روز می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش توان مغز، بهبود عملکرد آن و تقویت حافظه داشته باشد.

سوزش نیش حشرات را درمان کنید

بسیاری از کوهنوردان یا افرادی که عادت به کوهنوردی و حضور در فضاهای باز و محیط‌های سرسبز دارند با خاصیت عصاره لاوندر در درمان و تسکین محل گزش نیش حشرات آشنایی دارند. عصاره گیاه لاوندر به دلیل داشتن خواص التیام‌بخش و تسکین‌دهنده‌ای که دارد در کاهش التهاب و سوزش محل گزش حشرات بسیار موثر است و می‌تواند نقش موثری داشته باشد. این عصاره همچنین می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده برای شست‌وشوی زخم‌های سطحی و محل گزش حشرات مورد استفاده قرار گیرد.

درمان اسپاسم شکم با ماساژ

درمانگران طب سنتی ماساژ شکم با روغن لاوندر را یکی از مفیدترین شیوه‌های درمان و تسکین اسپاسم‌ها و انقباض‌های عضلات شکم می‌دانند. ماساژ این روغن در ناحیه شکم و جذب آن موجب می‌شود که اسپاسم های دستگاه گوارش به ویژه درناحیه روده‌ها درمان شود و درد ناشی از آن به مرور کاهش یافته و به طور کلی از بین رود.

درمان اسکار سوختگی با روغن اسطوخودوس

بسیاری از درمانگران طب سنتی و مکمل بر این باورند که استفاده از روغن گل اسطوخودوس به صورت موضعی موجب از بین رفتن آثار باقی مانده زخم‌ها و برخی از سوختگی‌ها می‌شود. ماساژ روغن و عصاره اسطوخودس یا لاوندر به روی زخم‌ها به صورت مستمر و روزانه کمک می کند تا جای زخم‌ها و سوختگی‌ها از بین رود. علاوه بر این استفاده از جوشانده رقیق شده این گیاه نیز به عنوان یک ضدعفونی‌کننده برای پاکسازی زخم ها و جراحات سطحی بسیار موثر است. برای تهیه این مخلوط جوشانده سرد شده گیاه لاوندر را پس از رقیق کردن با مقداری اتانول ترکیب کرده و برای ضدعفونی مورد استفاده قرار دهید.

کاهش تب و حرارت بدن

بر اساس متون قدیمی طب سنتی گیاه لاوندر به جهت آنکه موجب افزایش تعریق بدن می‌شود در دفع سموم و حرارت بدن در شرایطی که بیمار دچار تب یا افزایش حرارت بدن شده، بسیار موثر است. مصرف جوشانده این گیاه علاوه بر این به جهت خاصیت ادرارآور می تواند تب بیمار را به سرعت پایین آورد.

کمپرس گیاه اسطوخودوس و کاهش درد

کمپرس جوشانده گیاه اسطوخودوس در تسکین دردهای ناشی از کوفتگی‌ها و ضرب‌دیدگی‌ها بسیار موثر است. برای تهیه این کمپرس کافی است 3 تا 4 قاشق غذاخوری از گیاه خشک شده لاوندر را با 2 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. پس از آنکه این مخلوط به مدت 10 دقیقه جوشید آن را صاف کرده و اجازه دهید به اندازه کافی سرد شود. سپس این مایع را با کمک دستمالی نخی و تمیز روی موضع مورد نظر کمپرس کنید. بهتر است اجازه دهید تا این مایع به اندازه کافی سرد شود زیرا گرمای آن ممکن است موجب بروز خونریزی‌های زیر پوستی در ناحیه ضرب دیده شود.

7 نکته طلایی درباره لاوندر

لاوندر از جمله گیاهان دارویی است که خواص درمانی متنوعی دارد. برگ‌ها، گلبرگ‌های بنفش رنگ و سرشاخه های این گیاه از جمله بخش‌هایی از این گیاه است که برای درمان بیماری‌های مختلف از سوی درمانگران طب سنتی توصیه شده است.
درمانگران طب سنتی مصرف چای لاوندر را یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده و افزایش عملکرد آن می دانند.
لاوندر به جهت داشتن خواص مفید در پاکسازی کبد می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌های کبدی پیشگیری کند.
نوشیدن چای یا جوشانده برگ های خشک شده لاوندر در کاهش التهاب و تورم دستگاه تنفسی مناسب است و موجب درمان سرفه می‌شود.
برخی از درمانگران طب سنتی معتقدند که مصرف این گیاه در افرادی که دچار خواب‌رفتگی دست و پا می‌شوند بسیار موثر است.
درمانگران طب سنتی چین معتقدند که نوشیدن جوشانده این گیاه موجب پیشگیری و درمان تهوع می شود.
استفاده موضعی و خوراکی از این گیاه علاوه بر آنکه موجب تقویت و توان سیستم عصبی می شود می تواند موجب تنظیم ضربان قلب و کنترل تپش قلب شود.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:42 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


دارچین سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. در ادامه به 12 مورد از این خواص اشاره می‌کنیم...
دارچین یکی از مواد غذایی و چاشنی‌های قدیمی و معروف است که به دلیل طعم و عطر مطبوعش، در غذاهای ما ایرانی‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود اما این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر، خواص زیاد دیگری هم دارد و به همین دلیل برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات جسمی به کار برده می‌شود.
این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. در ادامه به 12 مورد از این خواص اشاره می‌کنیم:

1- دارچین و پیشگیری از آلزایمر
دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، از این‌رو برای تقویت این عضو می‌توان از آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه کارساز است.
پزشکان به تازگی دریافته‌اند که نوعی ترکیب موجود در چوب دارچین موسوم به «CEppt» می‌تواند کلید اصلی پیشگیری از آلزایمر باشد.
دکتر مایکل اووادیا با انتشار مقاله جدیدی در مجله «پلوس وان» خاطرنشان کرد: ترکیب CEppt از چوب دارچین گرفته شده و تأثیر آن روی موش‌های آزمایشگاهی و مگس‌های میوه مورد آزمایش قرار گرفت. پس از 4 ماه متخصصان متوجه شدند که سرعت رشد بیماری آلزایمر در این جانوران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. همچنین سطح فعالیت و طول عمر این حیوانات با گروه کنترل که سالم بودند مقایسه شد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان تاکید کردند این یافته بسیار جالب توجه است چون این ترکیب نه تنها نقش بازدارنده در برابر بیماری آلزایمر دارد بلکه یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی است که تقریباً تمام افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و هزاران سال است که انسان‌ها در موارد پزشکی متعدد از آن استفاده می‌کنند.

2- استفاده از دارچین برای جلوگیری از کپک‌زدگی
دارچین که در بسیاری از نان‌ها و شیرینی‌ها به عنوان ادویه استفاده می‌شود به عنوان ماده ضدکپک در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد. با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می‌تواند عامل نابودی میکروب‌ها شود. این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از قابلیت ضد میکروبی دارچین برای تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کرده‌اند. آن‌ها اعلام کردند بر اساس آزمایش‌های به عمل آمده، کاغذی که دارای 6 درصد از روغن دارچین باشد تا 96 درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک‌زدگی شده بود، جلوگیری کرده و می‌تواند تازگی نان را تا 10 روز حفظ کند.
محققان دانشگاه زاراگوزا اعلام کردند پوشش‌های پلاستیکی دارچین‌دار هم اکنون مورد استفاده تجاری قرار گرفته و می‌تواند در حفظ و تازگی میوه‌ها، سبزیجات و گوشت نیز موثر باشد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گاهی استفاده از این پوشش‌ها باعث انتقال عطر دارچین به مواد غذایی می‌شود. همچنین استفاده مستقیم از این ماده برای حفظ مواد غذایی به دلیلی عدم آزادسازی مواد حفاظتی آن زیاد تأثیرگذار نخواهد بود.

3- درمان برفک دهان با عصاره دارچین
نتایج تحقیق انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده است عصاره آبی دارچین روی قارچ کاندیدا آلبیکنس اثر درمانی دارد. این پایان نامه به وسیله فاطمه جسمانی و راهنمایی دکتر حمیدرضا مقیمی و دکتر حسین وحیدی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. قارچ کاندیدا آلبیکنس بیماری برفک دهان را تولید می‌کند که در این تحقیقات، روش نهایی در عصاره گیری روشی مرکب از خیساندن و هضم کردن با استفاده از نسبت 4 به 1 آب و گلیسیرین به صورت حلال انتخاب شد. نگهداری این عصاره به مدت 24 ساعت و بیشتر در دمای آزمایشگاه و یخچال تولید رسوب می‌کند، اما این رسوب از اثر ضدقارچی عصاره نمی‌کاهد. این دهان‌شویه اثری کاملاً مشابه عصاره دارد و از بو و طعم ملایم دارچین برخوردار است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند عصاره آبی دارچین اثر ضدقارچی دارد.

4- تسهیل گردش خون
دارچین جریان خون را تسهیل می‌کند. جریان خون مناسب نیز باعث اکسیژن‌رسانی مناسب به سلول‌های بدن می‌شود. دارچین ناخالصی‌های خون را نیز برطرف می‌سازد.

5- درمان عفونت‌ها
به دلیل خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری، ضدویروس و ضدعفونی بودن دارچین، این ماده در مورد التیام عفونت‌های خارجی و داخلی بدن موثر است.

6- التیام‌بخشی
دارچین با داشتن خاصیت التیام‌بخشی برای متوقف کردن خونریزی استفاده می‌شود و به دلیل این خاصیت، در کوتاه کردن دوره درمان و بهبود بیماران کارساز است.

7- درمان درد
یکی دیگر از فواید دارچین خاصیت ضدالتهابی آن است. این ماده مفید، گرفتگی عضلات را از بین برده و درد ناشی از آن را نیز تسکین می‌بخشد، همین‌طور برای بهبود و آرام کردن سردردهایی که به دلیل سرماخوردگی ایجاد می‌شود نیز می‌توان از دارچین استفاده کرد.

8- ضد دیابت
دارچین این قابلیت را دارد که میزان قند خون را کنترل کند؛ از این‌رو برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، دارچین ماده‌ای مفید است، چرا که به آن‌ها کمک می‌کند تا مقدار کمتری انسولین مصرف کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که دارچین به ویژه برای بیمارانی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند بسیار مفید خواهد بود.

9- محافظ قلب
کلسیم و فیبر موجود در دارچین، بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. از این‌رو افزودن مقدار کمی دارچین به غذا برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و فشارخون بالا رنج می‌برند، مفید خواهد بود.

10- دوست روده
دارچین با کمک به افزایش صحت و سلامت روده، ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.

11- تازه کننده دهان
دارچین با داشتن خاصیت تازه‌کنندگی دهان و خوشبو کردن آن، در بسیاری از آدامس‌ها نیز به عنوان طعم‌دهنده به کار می‌رود.

12- رفع سوءهاضمه
دارچین در بسیاری از غذاهای محلی استفاده می‌شود زیرا علاوه بر عطر و طعم خوب به درمان سوءهاضمه نیز کمک می‌کند. علاوه بر سوءهاضمه، دارچین برای رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ نیز مفید است.

نکته:
البته با وجود این همه سود و فایده مصرف زیاد و بیش از حد آن نیز می‌تواند مشکلاتی را برای شما فراهم آورد. پس بهتر است که برای سود بردن از آن به میزان کافی و متعادل استفاده کنیم.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:41 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


زنجبیل دارای خواص فراوانی از جمله کاهش وزن است.
نتایج تحقیقات متعدد بر روی زنجبیل حاکی از آن است که مصرف زنجبیل باعث کاهش وزن می‌شود به خصوص اگر با رژیم سالم غذایی و تمرینات بدنی، ‌همراه باشد.

به هضم غذا کمک می‌کند.
مدت بسیاری است که از زنجبیل برای تسکین دردهای شکمی و نیز کمک به هضم غذا استفاده می‌شود. تحقیقات بسیاری نشان داده که هضم خوب و مناسب غذا موجب کاهش وزن می‌شود. این امر بر این پایه استوار است که با هضم خوب غذا در بدن، سوخت و ساز بهتر صورت گرفته و موجب کاهش سریع‌تر وزن بدن می‌شود.

دارای خواص چربی‌سوزی است.
تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ماستریخت هلند نشان می‌دهد زنجبیل سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی‌سوز است. این خواص می‌تواند کاهش وزن را با سرعت بیشتری مواجه کند.

در فرد احساس سیری ایجاد می‌کند.
مصرف زنجبیل علاوه بر این که به کاهش چربی‌های بدن سرعت می‌دهد، می‌تواند در فرد نوعی احساس سیری ایجاد کند به صورتی که وی نسبت به خوردن غذا تمایل چندانی از خود نشان ندهد که این امر خود باعث کاهش وزن خواهد شد.

باعث کاهش وزن موش‌ها می‌شود.
طی نتایج حاصله از تحقیقات محققان ژاپنی بر روی موش‌ها، مشخص شد مصرف "زینجرون" - ترکیبی موجود در زنجبیل" همراه با غذاهای پرچرب، موجب کاهش وزن سریع در آن‌ها می‌شود

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:37 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

 

 

چای بابونه، بهترین آرام بخش دستگاه گوارش

بابونه گیاهی است با گل های سفید، زرد و ارغوانی که در روززگاران قدیم به عنوان بهترین آرام بخش تشنجات معده و ناراحتی های هضمی به کار می رفته است. 
این گیاه علاوه بر جنبه ی دارویی، کاربرد غذایی نیز داشته و همراه با سبزیجات دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. 
موارد مصرف: این گیاه داروی خوبی برای مصارف متعدد است. از این گیاه در درمان انواع ناراحتی های دستگاه گوارش اعم از معده و روده مانند اسهال، استفراغ و دل دردها می توان استفاده کرد. بابونه اشتهاآور و تصفییه کننده است، به علاوه خاصیت ضد انگلی دارد. هم چنین در 
درمان ضعف ها و خستگی های عمومی، آسم، تب های متناوب، کولیت و سنگ های مجاری ادراری کاربرد دارد. 
این گیاه دارای خاصیت ضد فشردگی عصبی است و به عنوان آرام بخش در سردردهای عصبی و میگرنی شناخته شده است. حمام بابونه شهرت دارد که موها را زیبا کرده و از سیاه شدن موهای بور جلوگیری می کند.

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:19 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

نعنا گیاهی است علفی با گل هایی به رنگ آبی که انواع وحشی آن به فراوانی در طبیعت یافت می شود. مصرف این گیاه قدمت چندین هزار ساله دارد و قدیمی ترین نسخه ی درمانی این گیاه در دیوار معبد ادفو است که پر از نسخه ها و دستوراتی به خط هیروگلیف مصر باستان است و درباره ی طرز تهیه ی بخورها و عطریات مختلفی نگاشته شده که در مراسم مذهبی از آن ها استفاده می شده است. 
خواص نعنا 
پیشینیان بالاترین خاصیت را در گروه داروهای گیاهی به عنوان ضد تشنجات عصبی و محرک برای نعنا قائل شده اند. طب گیاهی امروزی نیز خواصی را که در گذشته به نعنا نسبت داده اند تائید کرده و نیز تاکید می کند که آن را به صورت تونیک و مقوی معده، ضد تشنج، بادشکن و ضد اسهال به کار برند. 
نعنا سموم را از بدن می راند، صافی را به خون باز می گرداند و این ها همه از خواص ضد میکروبی و ضد عفونی این گیاه است. 
نعنا محرکی است قوی که اثر آرام کننده ای بر سیستم عصبی دارد. علاوه بر این ها دم کرده ی نعنا برای کسانی که از عصبانیت، به هم خوردگی سیستم سمپاتیک، صرع، سکسکه، استفراغ های عصبی، خستگی و به هم ریختگی عمومی رنج می برند، توصیه می شود. 
میزان مصرف: چای نعنا را می توان روزی 2 الی 3 بار مصرف کرد. برای تهیه این چای می توان در هر بار یک مشت نعنای تازه و یا یک قاشق مرباخوری پر از پودر برگ های خشک شده ی نعنا را در یک لیوان آب جوش ریخته و مانند چای به مدت 10 دقیقه دم کرده، صاف نموده و میل کرد. هم چنین برای تعدیل طعم تلخ آن می توان چند قطره آب لیموی تازه در آن چکانده و با کمی عسل مخلوط کرده نوش جان کرد!

 

 

نوشته شده در چهارشنبه 1392/02/11ساعت 17:5 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

 

 

در بررسیهایی که توسط محققین صورت گرفته است مشاهده شده است که چای سبز علاوه بر داشتن خواصی که قسمت قبل گفته شد فواید دیگری نیز دارد.

کاهش فشار خون و جلوگیری از ابتلاء به آن

تحقیقی که در سال 2004 در مجله پزشکی Archives of international Medicine چاپ شده حاکی از آن است که چای سبز از پیشرفت سرطان و گرفتگی رگها جلوگیری می‌کند.

دلیل به وجود آمدن هر دو بیماری رشد غیر طبیعی سلولهای بدن است .در گرفتگی رگها، سلولها ضخیم‌تر شده، حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و مانع از جریان یافتن راحت خون در رگها می‌گردند.

در سرطان، تقسیم سلولی که به صورت طبیعی انجام می‌گردد، ناگهان مختل شده و تقسیم سلولها از کنترل خارج می‌گردد. در این مورد چای سبز می‌تواند از تکثیر بیش از اندازه سلولها جلوگیری نماید.

کتچینهایی که در برگ جای سبز وجود دارد، اولین ایستگاه واسطه‌ای را که از طریق آن دستور رشد غیر طبیعی به سلولها فر ستاده می‌شود، از بین می‌برد و از روند بیماریهایی که به واسطه رشد غیر طبیعی سلولها ایجاد می‌شود، جلوگیری و یا ممانعت می‌کند.

حفاظت در مقابل انواع سرطان

چای سبز ار ابتلاء به بیماریهای ذیل جلوگیری می‌کند:

سرطان پروستات
سرطان سینه
سرطان تخمدان
تومور مغزی در کودکان
سرطان کیسه صفرا ومجاری صفراوی
سرطان روده بزرگ 
سرطان ریه
سرطان مثانه
چگونه چای سبز از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند؟

وجود کتچین در چای سبز حدوداً پنج برابر بیشتر از چای سیاه می‌باشد ، این ماده آنزیم دی‌هیدروفولات (DHFR) را که سلولهای سرطانی برای رشد به آنها نیاز دارند، کاهش می‌دهد و دارویی بسیار مفید برای جلوگیری از سرطان به شمار می‌آید.

چای سبز و دیابت نوع 2

مطالعاتی که بر روی چای سبز انجام شده، نشان داده است که مصرف چای سبز همچنین از ابتلاء به دیابت نوع 2 جلوگیری می‌نماید.

مصرف چای سبز میزان حساسیت به انسولین در دیابت نوع 2 را نیز بیشتر می‌کند. مطالعات جدید نشان داده‌اند که چای سبز در افراد مبتلا به دیابت حساسیت انسولین و تحمل گلوکز را بهبود می‌بخشد.

+نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:37توسط دمنوش آرامش | |

 دایره المعارف سبزی های سالادی

 
نوشته شده در سه شنبه 1392/03/28ساعت 12:47 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در سه شنبه 1392/03/28ساعت 12:46 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در سه شنبه 1392/03/28ساعت 12:45 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در سه شنبه 1392/03/28ساعت 12:44 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

+نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,ساعت12:34توسط دمنوش آرامش | |

 نمایندگی دمنوش آرامش در استان فارس

http://www.shekarestanaria.ir/shop/30-aramesh

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 19:17 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


گزنه گياهي است كه از دوران ماقبل تاريخ نيز وجود داشته و مردم آن زمان از آن براي تغذيه استفاده مي كردند و از خواص درماني آن اطلاع داشته اند .

كليات گياه شناسي : 
گزنه گياهي است كه از دوران ماقبل تاريخ نيز وجود داشته و مردم آن زمان از آن براي تغذيه استفاده مي كردند و از خواص درماني آن اطلاع داشته اند .
جالينوس حكيم كه در قرن دوم ميلادي زندگي مي كرده آنرا براي رفع سرمخوردگي و بيماير دستگاه تنفسي بكار مي برده است .
گزنه گياهي است علفي و چند ساله كه ساقه آن چهار گوش بوده و بطور قائم تا ارتفاع يك متر بالا مي رو د. اين گياه در خرابه ها ،‌باغها و نقاط مرطوب كه چهارپايان از آن عبور مي كنند بحالت خودرو مي روي ريشه اين گياه خزنده بوده و در ناحيه اي كه سبز مي شود كم كم تمام منطقه را فرا مي گيرد .
ساقه اين گياه را پرزها و تارهاي مخروطي شكل پوشانده كه در صورت لمس كردن ساقه بدست مي چسبد و پوست را مي گزد كه توليد خارش و سوزش مي كند و شايد بهمين دليل آنرا گزنه ناميده اند .
تخم آن نرم ، ريز و تيره رنگ و مانند تخم كتان است قسمت مورد استفاده اين گياه برگهاي تازه ، ريشه ف شيره و دانه آن است .

تركيبات شيميايي:
گزنه داراي تانن ، لسيتين ،‌اسيد فورميك ، نيترات پتاسيم و كلسيم ، تركيبات آهن درد ، ويتامين C و نوعي گلوكوزيد است كه پوست را قرمز مي كند از سرشاخه هاي اين گياه ماده قرمز رنگي بنام اورتي سين استخراج مي شود .

خواص داروئي:
گزنه از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است
1) گزنه مو را تقويت كرده و از ريزش موي سر جلوگيري مي كند ، حتي در بعضي از مورد موي سر دوباره مي رويد . براي استفاده از اين خاصيت 6 گرم سر شاخه ها و برگها و ريشه گزنه را بتنهايي و يا با 30 گرم چاي كوهي در يك ليتر آبجوش ريخته و آنقدر بجوشانيد تا حجم مايع به نصف برسد . شبها مقدري از اين مايع را به سر بماليد و صبح بشوئيد .
2)براي برق شدن و جلا دادن به موها بعد از شستشوي سر موها را با چاي گزنه ماساژ دهيد . بدين منظور يك قاشق چايخوير بگ گزنه خشك را در يك ليوان آب جوش ريخته و مدت نيمساعت بگذاريد بماند . ماساژ دادن با اين چاي ، شوره سر را برطرف مي كند.
3)دستگاه هاضمه را تقويت مي كند
4)ادرار را زياد مي كند
5)براي درمان بيماري قند مفيد است بدين منظور يك فنجان چاي گزنه را سه بار در رو.ز ميل كنيد
6)ترشح شير را در زنان شيدره زياد مي كند
7)اخلاط خوني را برطرف مي كند
8)بيماريهاي پوستي را برطرف مي كند
9)براي باز كردن عادت ماهيانه از دانه گزنه استفاده كنيد
10)در درمان كم خوني موثر است و تعداد گلبولهاي قرمز را زياد مي كند
11)اگر در ادرار خون وجود داشته باشد گزنه آنرا برطرف مي كند
12)گزنه عرق آور است
13)پاك كننده اخلاط سينه ، ريه و معده است
14)نيروي جنسي را تقويت مي كند
15)گرفتيگ هاي كبدي را رفع مي كند
16)براي از بين بردن زگيل ، ضماد برگهاي تازه آنرا روي زگيل بماليد .
17)براي پاك كردن مثانه ، رفع عفونت مثانه و دفع سنگ از مثانه برگ گزنه را همراه با ريشه شيرين بيان دم كنيد و بنوشيد
18)براي التيام زخم ها و زخم هاي سرطاني از ضماد تخم گزنه مخلوط با عسل استفاده كنيد
19)براي برطرف كردن كهير از جوشانده گزنه بمقدر سر فنجام در روز بنوشيد
20)درد نقرس را كاهش مي دهد
21)براي برطرف كردن ناراحتي هاي زنانه قبل از عادت ماهيانه از چاي گزنه استفاده كنيد
22)ناراحتي هاي كليه را برطرف مي كند
23)ضماد آن درد عضلاني را برطرف مي كند
24)كرم معده و روده را مي كشد
25)درمان كننده بواسير است
26)براي برطرف كردن درد رماتيسم ، برگهاي تازه آنرا روي پوست بماليد .

مضرات :
گزنه اگر بيش از حد استفاده شود ممكن است براي روده ها و كليه ها مضر باشد بنابراين بهتر است با صمغ عربي و كتيرا خورده شود
مقدر مصرف بيش از 10 گرم در روز ممكن است باعث بند آمدن ادرار شود . زنان باردار و كودكان بايد از مصرف آن خورددي كنند .

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 19:0 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


1. آووکادو: دارای ویتامین A ضد چروک است و باعث تسریع گردش خون می گردد. مخصوص پوست خشک و تسکین دهنده است. ضد آفتاب است و ویتامین A-D-E-K دارد.
2. بابونه: محافظت و التیام پوست ضد التهاب، نرم و مرطوب کننده (کامومیل).
3. روغن بادام شیرین: نرم و مرطوب کننده و پاک کننده است مخصوص پوست خشک.
4. روغن نارگیل: حاوی اسید میریستیک، ضد آفتاب، نرم و مرطوب کننده، پاک کننده.
5. آویشن: محرک، مقوی و ضد عفونی کننده، لوسین آن مناسب پوست چرب است.
6. اکالیپتوس : ضد عفونی کننده، تسکین دهنده درد و خارش.
7. کره کاکائو: ماده اولیه کرم هاست. پاک کننده است.
8. روغن رومارون : شاداب کننده، ضد عفونی کننده.
9. کافور: خون رسانی را تشدید می کند. تسکین دهنده خارش، فرو نشاننده التهاب و ضد عفونی کننده است. به عنوان رفع کننده چربی اضافی پوست، منافذ باز و نیز رفع کننده جوش های سر سیاه به کار میرود. لوسیون آن به صورت الکل کامفره موجود است. پودر آن کریستال مانند است. در رفع چروک هم بکار می رود.
10. روغن درخت چای: ضد قارچ، ضد عفونی کننده است. با چای نوشیدنی متفاوت است. روغن آفتابگردان، روغن جوجوبا، روغن دانه انگور و روغن بادام شیرین جهت ماساژ مناسبند (بیشتر برای پوست معمولی و خشک).
11. روغن ریشه گیاه بابا آدم: مراقبت کننده، تسریع رشد و نمو موها را سبب میشود
همانطور که ذکر شد منبع تهیه فراورده های آرایشی- بهداشتی دو دسته است گیاهی، غیر گیاهی (مینرال، شیمیایی، حیوانی، طبیعی)
12. منابع حیوانی (طبیعی): روغن چربی نهنگ، روغن ماهی، روغن زیتک، روغن وازلین و ... می باشد که گر چه روغن هستند ولی گیاهی نیستند.

دسته بندی ترکیبات گیاهان:
گیاهان قابض: به، پرتقال، تمشک، چای، هاماملیس، همیشه بهار، نعناع، گردو.
گیاهان مرطوب کننده و نرم کننده: بابونه، جودوسر، بنفشه، خیار، گل گاوزبان، گل سرخ، اسطوخودوس، هویج، هلو، گندم، بادام، باباآدم، سیب و سیب زمینی.
ضد عفونی کننده ها: آویشن، باباآدم، دم اسب، سیر، نعناع، لیمو ترش، کامفر، علف چای، اسطوخودوس.
گیاهان تقویتی: آووکادو، آرتیشو، باباآدم، کتان، گندم، گزنه.
گیاهان معطر: اسطوخودوس، اوکالیپتوس، بنفشه، رازیانه، شمعدانی، شاه پسند، یاس، گل سرخ، مشک.
گیاهان ضد چروک: آوکادو، به، دم اسب، زیتون، هاماملیس، کنگر فرنگی.
گیاهان ویژه¬ی موی سر: رشد مو را تسریع می کنند، گیاهانی که ضد شوره هستند، گیاهانی که برای رنگ مو استفاده می شوند مانند: رازیانه، سدر، حنا، زیرفون، گل گندم، بابونه، گزنه، باباآدم، گردو، کنجد، یونجد.
گیاهان آرام بخش و برطرف کننده خستگی: بیشتر در حمام استفاده می شوند (وان) آرتیشو، برگ بو، بومادران، دم اسب، پرتقال، ختمی.
گیاهان روشن و سفید کننده پوست: آرتیشو، جعفری، آربوتین در توت فرنگی و زغال اخته، فنل موجود در دارچین و عصاره شیرین بیان از آن جمله اند که مانع فعالیت ملانوسیت ها می شوند. گریپ فروت هم با داشتن ویتامین C در این زمینه کمک می کند.
تقویت کننده ها: آووکادو، آویشن، انگور، بادام، پرتقال، توت فرنگی، کنگر فرنگی، هاماملیس، مریم گلی، لاواند، گندم، گزنه.
جین سنگ: گیاهی تقویتی است. ضد استرس، انرژی بخش، رافع خستگی و نیز باعث ایجاد تسریع گردش خون با گشادی عروق می گردد.
روغن زیتون: ویتامین A-E دارد و آنتی اکسیدان است. ضد التهاب و التیام بخش است. حالت دهنده برای فرآورده های مو می باشد. 
روغن کنجد: ضد التهاب و ضد درد و ضد آفتاب.
حنا: جهت رنگ کردن از برگ آن استفاده می شود. موها را شفاف درخشان نرم و زیبا می کند. ضد باکتری، ضد قارچ و قابض است. ضد آفتاب است. شامپوی آن مناسب موی چرب طراحی شده است.
عناب: (جوجوبا) نرم و مرطوب کننده است و پاک کننده است.
آلوئه ورا: التیام بخش، مرطوب کننده، خنک کننده و طراوت زا است.
گلاب: عطر قوی دارد ولی فرار است. شاداب کننده، شفاف کننده یا FRESHNER ، پاک کننده، آرام بخش است. می تواند به عنوان حلال درتهیه کرم لوسیون، ماسک به کار رود.
سدر: پاک کننده، شفاف کننده، قابض، ضد میکروب، براق کننده و محافظ موها می باشد. مرطوب کننده مو هم هست . ریلاکسان است. شامپوی آن برای موی معمولی و چرب طراحی شده است.
بابونه: خاصیت آرام کنندگی، نرم کنندگی دارد. حاوی ویتامین B است. شامپوی بابونه برای موی خشک طراحی شده است. بابونه به جهت داشتن آزولن جزء فرآورده های ضد آلرژی است. به علت داشتن اسید سالیسیلیک ضد عفونی کننده است.
روغن جوانه گندم: حاوی ویتامین A-E است که آنتی اکسیدان هستند. ضد چروک هست. نرم و مرطوب کننده است. به علت داشتن پیش ساز ویتامین A (کاروتن) ضد چروک است. ضد میکروب است.
عرق نعناع: خاصیت ضد عفونی کننده دارد. می تواند به عنوان دهان شویه به کار رود. اثر خنک کننده روی پوست دارد خارش را تسکین می دهد. قابض است.
کتیرا: حالت دهنده موهاست. باعث لطافت آن می شود. مناسب موی خشک است.
عصاره الکلی هاماملیس: قابض است و باعث بستن منافذ می شود(ویچ هازل).
عصاره چای سبز: آنتی اکسیدان است. رطوبت و نرمی پوست را باعث میشود و ضد چروک است.
عصاره توت بربری: تولید ملانین را کاهش می دهد، ضدلک.
گل همیشه بهار: ضد التهاب و جهت التیام پوست بکار می رود.

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 18:57 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


روش های متعددی برای لاغر شدن وجود دارد. مانند: تغیر سبک زندگی، فعالیت ورزش روزانه و پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بسیار مهم است. اما...

روش های متعددی برای لاغر شدن وجود دارد. مانند:
تغیر سبک زندگی، فعالیت ورزش روزانه و پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بسیار مهم است.
اما:
شما می توانید همزمان از یک گیاه دارویی خاص مانند «زنجبیل» و سیر استفاده کنید. و روند کاهش وزن خود را تندتر و سریعتر چربی هایتان را بسوزانید.

خواص گیاه زنجبیل:
- در هضم غذا تاثیر بسیار زیادی داردو در کاهش وزن سرعت می بخشد.
-میزان کلسترول بدن را کاهش می دهد.
- مانع از جذب کلسترول و تبدیل آن به اسید های صفراوی و در دفع اسیدهای صفراوی نیز موثر است. که در این فعل والفعال به کاهش وزن بدن کمک می نماید.
- حاوی یک ماده اسیدی است که آنزیم های معده را تحریک می کند و بدین ترتیب این گیاه سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد.
- به عملکرد سیستم گوارش بدن کمک بسیار زیادی می کند و گردش گوارشی را تسریع و نفخ پیوسته را کاهش می دهد.
در واقع تحقیقات نشان می دهد که گیاه زنجبیل حرکات حلقوی ما هیچه های دستگاه گوارش را تنظیم می کند و به قویتر شدن ماهیچه های دستگاه گوارش نیز کمک بسیار زیادی می کند.

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 18:50 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

اگر شما هم از وقفه های تنفسی در خواب یا آپنه خواب شکایت دارید، بهتر است روزانه یک فنجان چای سبز بنوشید. محققان دریافتند آنتی اکسیدان ها موجود در چای سبز موسوم به کیتچین پلی فنل با خنثی...

 اگر شما هم از وقفه های تنفسی در خواب یا آپنه خواب شکایت دارید، بهتر است روزانه یک فنجان چای سبز بنوشید. محققان دریافتند آنتی اکسیدان ها موجود در چای سبز موسوم به کیتچین پلی فنل با خنثی کردن رادیکال های آزاد می توانند از مغز در برابر بروز این بیماری محافظت کنند. آپنه خواب اختلال شایعی است که در آن، بافت های گلو به طور موقت شل شده و راه هوا طی خواب بسته می شود. به این ترتیب در خواب شبانه وقفه تنفسی ایجاد می شود. در این شرایط نفس شخص بند آمده و هنگام خواب، خروپف با صدای بلند شنیده می شود. با توقف تنفس در واقع اکسیژن به مغز نمی رسد و این مسئله موجب اختلال در کارکرد مغز می شود. اگر آپنه درمان نشود باعث افزایش فشار خون شده و در اثر کاهش اکسیژن در مغز، منجر به مشکلات حافظه و اختلال در یادگیری می شود. نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز در کنار درمان های دارویی می تواند در درمان این مشکل تاثیرگذارتر باشد. 

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 18:45 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

اگر دائم سردرد دارید و سردرد کابوس زندگی شما شده است برای نجات سردرد قبل از خواب داخل یک لیوان شیر چند قطره از جوشانده گیاه اسطوخودوس اضافه و آن را میل کنید. معجون دیگری از گیاهان...

اگر دائم سردرد دارید و سردرد کابوس زندگی شما شده است برای نجات سردرد قبل از خواب داخل یک لیوان شیر چند قطره از جوشانده گیاه اسطوخودوس اضافه و آن را میل کنید.

معجون دیگری از گیاهان دارویی برای درمان سردرد یک قاشق چایخوری ریحان رزماری و نعنا را در 500 گرم آب جوش مثل چای دم کنید.

از این معجون به اندازه یک فنجان هر صبح قبل از بیرون آمدن از خانه یا شروع فعالیت کاری میل نمایید در این خصوص شب قبل از خواب مورد اول و صبح مورد دوم را میل بفرمایید.

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 18:41 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

گیاه بابونه دارای گل‌های سفید‌، زرد و ارغوانی بوده و به خاطر بوی آن در یونان باستان به این گیاه «سیب خاکی» اطلاق می‌شده است.

در روزگاران قدیم، از این گیاه به‌عنوان بهترین آرام‏بخش تشنجات معده و ناراحتی‌های هضمی استفاده می‌شده است.

گیاه بابونه علاوه بر جنبه دارویی، کاربرد غذایی نیز دارد و همراه سبزیجات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این گیاه مصارف خوبی برای درمان بیماری‌ها دارد و از آن در استان سمنان در درمان انواع ناراحتی‌های دستگاه گوارش اعم از معده و روده مانند اسهال‌، استفراغ و دل دردها استفاده می‌شود.

این گیاه خاصیت اشتهاآوری، تصفیه ‏کننده‌ای و ضدانگلی داشته و همچنین در درمان ضعف‌ها و خشکی‌های عمومی، آسم، تب‌های متناوب، کولیت و سنگ‌های مجاری اداری کاربرد دارد.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: گیاه بابونه دارای خاصیت ضد فشردگی عصبی بوده و به‌عنوان آرام‏بخش در سردردهای عصبی و میگرنی شناخته شده است.

 مصرف چای بابونه همانند دیگر آرام‏بخش‌ها همچون تهیه چای است و می‌توان روزانه تا سه فنجان از آن را در موارد لزوم تهیه و استفاده کرد.

 

نوشته شده در شنبه 1392/02/14ساعت 18:31 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

خواص چای قرمز یا چای ترش


وقتي دچار بيماري مي‌شويم زندگي براي ما انگار تلخ مي‌شود و بسختي مي‌توانيم عادت‌هاي خود را تغيير دهيم.


مثلا با ابتلا به ديابت كم‌كم بايد مصرف چاي و قند را تعديل كنيم. چاي تلخ است و نياز به شيريني دارد. به خود مي‌گوييم: ما به آن عادت كرده‌ايم. اگر چاي نخوريم پس چه بخوريم ؟
خـوشـبـخـتانه نوشيدني‌هاي جايگزين و بسيار مفيدي وجود دارد كه مي‌تواند از نظر آرامش بخشي و رفـع خـسـتـگـي بـراي كـسـانـي كه علاقه‌مند به نوشيدني‌هاي گرم هستند سودمند باشد. چاي ترش از آن جمله است.


چاي ترش از گياه (هيبيسكوس) يا رز چيني تهيه مي‌شود كه از گلبرگ و دانه‌هاي آن مي‌توان به عنوان نوشيدني استفاده كرد. چاي هيبيسكوس داراي رنگ قرمز پر رنگ و طعم ترش است.


در ميان گياهاني كه نام چاي را به خود گرفته‌اند، چاي قرمز يا چاي ترش كه به آن چاي مكه هم مي‌گويند، به علت رنگ، طعم و خاصيت ويژه‌اي كه دارد، جايگاه مهمي‌ را به خود اختصاص داده است.

در عهدباستان از چاي سرخ به عنوان شاداب‌كننده و رفـع‌كـنـنـده عوارض بيماري‌هاي قلبي استفاده مي‌كردند.

مصرف اين محصول در تعدادي از فرهنگ‌ها مانند چين، مكزيك و حتي اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان يك نوشيدني تشريفاتي در جشن‌هاي رسمي‌ از آن استفاده مي‌كنند.


نوشيدن اين گياه را مي‌توان به صورت سرد و گرم به همراه مقداري قند يا نبات يا حتي بدون آن به عنوان يك نوشيدني رژيمي‌ مصرف كرد.



نـوشـيـدنـي ايـن گياه كاهش‌دهنده فشار خون، خـنـك‌كـنـنـده بـدن، رقـيـق و تـصـفـيـه‌كـنـنده خون، كـنترل‌كننده كلسترول خون، اختلالات كبدي و صفرايي و همچنين آرام بخشي مناسب مي‌باشد و برعكس چاي كه باعث دفع آهن مي‌شود چاي ترش خود يكي از منابع غني آهن به شمار مي‌آيد.


طريقه مصرف چاي ترش

افرادي كه داراي قند، چربي و فشارخون بالا هستند، مي‌توانند يك تا دو نوبت از چاي روزانه خود را به چاي قرمز اختصاص دهند و براي هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌هاي چاي قرمز را داخل يك فنجان ريـخـته و سپس آب جوش بر روي آن بريزند و سرپوشي گذاشته، 10 دقيقه بماند تا دم بكشد، سپس صاف كرده و ميل كنيد.

 

نوشته شده در پنجشنبه 1392/02/12ساعت 16:6 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


● افتیمون
ـ عربی: دواءالجنون، شعرالضبع
ـ یونانی: افتیمون
ـ سریانی: سورمو
ـ رومی: شیون
ـ هندی: امل بیل ـ اکاس بیل
● کُشُوث
ـ فارسی: برش
ـ عربی: کشوثا
ـ یونانی: بثروطوس
ـ سریانی: ونا ـ رغبا
ـ رومی: کشمورین
ـ هندی: امل بیل ـ اکاس بیل
متأسفانه امروزه یکی از اشکالاتی که در عرضه و توزیع گیاهان داروئی در عطاری‌ها رخ می‌دهد شباهت تیره‌های گوناگون از یک گیاه، به یکدیگر است که به علت این تشابه، گیاه عرضه شده با گیاهی که در منابع طب سنتی ذکر شده است متفاوت می‌باشد و در نتیجه خواص و افعال متفاوتی را هم خواهد داشت. یکی از کارهائی که برای استانداردسازی عرضه گیاهان داروئی بایستی صورت گیرد تطبیق مشخصات و خواص گیاهان ذکر شده در منابع طب سنتی با گیاهانی است که امروزه در عطاری‌ها عرضه می‌شود. به‌عنوان مثال تشابه میان گونه‌های مختلف آویشن، هم‌چنین یتوعات یا شرآبه‌ها مانند سگبینج و اُشَق (وشا) و نیز از صمغ‌ها تشابه میان انواع کندر و یا سندروس و کهربا و ...
این تشابهات و عدم استانداردسازی در عرضه، بعضاً مشکلاتی را نیز به وجود آورده، مثلاً پزشکی فلان گیاه را برای درمان به بیمارش تجویز کرده و بیمار با مراجعه به عطاری آن را تهیه و مصرف می‌نماید و پس از مدتی مصرف، ممکن است نه‌تنها بهبودی حاصل نشود بلکه بیمار دچار مشکلات دیگری نیز بشود.
این موضوع انگیزه‌ای شد تا با یاری پروردگار از این پس سلسله مباحثی را تدوین کنیم که به بررسی موضوع مذکور بپردازد.
گیاهی که امروزه به نام افتیمون در عطاری‌ها به فروش می‌رسد چیزی غیر از گیاه کُشُوث نیست که البته به علت شباه ظاهری آن با افتیمون اشتباهاً با نام افتیمون عرضه می‌گردد و به لحاظ خواص و افعال کاملاً متفاوت و متمایز از یکدیگرند.
کُشُوث در ایران و حوضه دریای مدیترانه می‌روید و آن‌چه که در مغرب، آفریقا و مصر به نام اکشوث معروف است، افتیمون می‌باشد. افتیمون لغتی است یونانی و نوع حقیقی آن در شام و عراق می‌روید.
بر آن شدیم که طی تحقیقات اختلاف بین این دو گیاه را مورد بررسی قرار دهیم.
● ماهیت
▪ افتیمون: نباتی است سرخ رنگ و بهاری و تا تابستان نیز می‌ماند. شاخ و برگ آن مانند ریسمان باریک می‌باشد و از خانواده سِس‌ها (انگل) است و معمولاً به دور هر گیاهی می‌پیچد. برگ آن بسیار ریز و تخم آن از خردل ریزتر می‌باشد. رنگ تخم افتیمون سرخ مایل به زردی است. گل آن ناریخته تخم می‌بندد و رنگ گل آن سرخ مایل به غبرت است. ریشه آن شبیه به زردک (هویج ایرانی) می‌باشد و تا مدتی در زمین باقی می‌ماند.
▪ کُشُوث: گیاهی است مانند ریسمان باریک، بدون برگ، ساقه آن مایل به زردی و انگلی است ۱ ساله که به دور آویشن، کتان، خلنگ (گیاهی که نام صمغ آن کهربا باشد)، شبدر و یونجه می‌پیچد. گل آن ریزه ریزه مایل به سفیدی و تخم آن ریزتر از تخم ترب بوده و رنگ آن سرخ مایل به زردی و بعضی دیگر سرخ مایل به سفیدی می‌باشد. بهترین آن تازه زرد با طعمی تلخ است که قوت آن تا سه سال باقی می‌ماند.
● اختلاف ماهیتی
۱) رنگ تخم افتیمون سرخ مایل به زردی است، اما کشوث سرخ مایل به سفیدی است. 
۲) رنگ گل افتیمون سرخ مایل به غبرت است. ولی کشوث سرخ مایل به سفیدی می‌باشد.
۳) افتیمون دارای برگ بوده اما کشوث برگ ندارد.
۴) افتیمون دارای ریشه بوده و تا مدتی در زمین می‌ماند اما کشوث ریشه ندارد.
۵) تخم افتیمون از تخم خردل ریزتر و تخم کشوث از تخم ترب ریزتر است. (تخم ترب سه برابر تخم خردل می‌باشد)
● پراکنش
▪ افتیمون: خواستگاه آن کوه‌ها، وادی‌ها، جزایر دریای غربی و شمالی و بهترین آن اُقریطُشی است و بعد مقدسی که از جزایر اقریطش (جزیره‌ای از جزایر یونان) و مقدس (بیت‌المقدس) آورند رنگش سرخ و بسیار باریک و با بوئی تند است و هرچه این اوصاف نمایان‌تر باشد بهتر است. افتیمون حقیقی در شام و عراق می‌روید.
▪ کُشُوث: در نواحی مدیترانه و در ایران در مازندران، همدان، لرستان، اصفهان، فارس، هرمزگان، خراسان، کرمان، تهران و قزوین می‌روید.
● طبیعت
▪ افتیمون: جالینوس طبیعت افتیمون را گرم و خشک در سوم گوید و دیگر اطبا در سوم و خشک در آخر اول و بعضی دیگر خشک در دوم نیز گفته‌اند. 
▪ کُشُوث: در اول گرم و در دوم خشک بوده با قوای متضاده.
اختلاف طبیعت، از اهم اختلاف میان این دو گیاه می‌باشد.
● افعال و خواص
▪ افتیمون: مُحَلِل و ملطف و بازکننده گرفتگی‌ها و مسهل سودا و بلغم و تنقیه سودا کند و با بنفشه مسهل صفرا می‌باشد.
▪ کُشُوث: ملطف، مفتح، مخرج فضول لطیفه از عروق و منقی آنها از اخلاط فاسده، اعضاءالغذا (معده، کبد و طحال) و النفص (آلتی در تن آدمی برای دفع فضولات) مفتح گرفتگی‌های کبد و احشاء و منقی اوساخ (چرک‌ها و ریم‌ها) از شکم و عروق و ملین طبع و منقی بدن است.
افتیمون جهت درمان امراض دماغی و عصبانی از قبیل سردرد، صرع، مالیخولیا، جنون، کابوس، لقوه، فالج، بی‌حسی اعضاء و درد مفاصل و تفریح قلب مفید و به سبب تنقیه سودا و کرم معده و بادها را دفع نماید و بالخاصیه جهت امراض سوداوی و تنقیه سودا بی‌عدیل است.
کُشُوث جهت درمان ربع (تبی که یک روز بگیرد و دو روز نگیرد)، مغص (دل‌پیچه)، ضعف معده، جگر، طحال و تحلبل ریاح (بادها)، ادرار بول و حیض و تنقیه رحم مفید می‌باشد. 
افتیمون به علت لطافت و ضعیف‌الترکیب بودنش آن را نباید بسیار نرم کوبید و جوش زیاد هم نباید داد. زیرا این دو عمل باطل‌کننده فعل آن می‌باشد و گویند آن را در کیسه‌ای ریخته و پس از جوشیدن آب آن را در آن گذاشته و بعد از دو جوش آن را برداشته کیسه را فشرده و محلول را استفاده نمائید. اما این گفته‌ها در باب کُشُوث ذکر نشده است.
● ترکیبات
▪ افتیمون: آشامیدن افتیمون با سکنجبین اسهال سودا به قوت نماید و طحال را تنقیه کند و برای رفع صداع (سردرد) سوداوی بی‌عدیل است. 
▪ کُشُوث: آشامیدن آب کُشُوث با سکنجبین اسهال صفرا کند و آشامیدن آن با سرکه مسکن فواق (سکسکه) و قابض و حابس نزف‌الدم (جلوگیری از خونروی‌ها) و جاری شدن خون رحم می‌باشد.
● مَضِرات
▪ افتیمون: از برای صفراوی مزاجان، جوانان، گرم مزاجان، مُوَرِث کرب (غم و اندوه)، غشی (بیهوش شدن) و عطش است.
▪ کُشُوث: ریه، سپرز (طحال) و مغثی (دل‌آشوبی ـ تهوع).
● مُصلحات
▪ افتیمون: از جرم آن به قول شیخ‌الرئیس ۴ مثقال (هر مثقال ۶/۴ گرم) و بعضی ۳ مثقال و بعضی دیگر ۲ درم (هر درم ۱۲۵/۳ گرم) و در مطبوخات تا ۱۰ درم جایز است.
▪ کُشُوث: از آب آن ۲ اوقیه (هر اوقیه بنا به مشهور ۵/۳۷ گرم) و از جرم آن در مطبوخات ۱۵ درم می‌باشد.
● بدل
▪ افتیمون: در اسهال سودا لاجورد، گل ارمنی و ۵/۱ برابر آن حاشا (نوعی آویشن) و یا برابر آن حاشا و یا یک سوم آن تربد سفید مدبّر.
▪ کُشُوث: برابرش بادروج و یا یک سوم آن افسنتین. 
افتیمون موافق سرد مزاجان و کهول و مشایخ (پیران) و سوداوی مزاجان است
امین عطارنژاد، عضو مؤسسه مطالعاتی و ترویج گیاهان داروئی ریحانه

 

نوشته شده در پنجشنبه 1392/02/12ساعت 16:4 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


نام علمی valeriana Officinalie
سنبل الطيب گياهي است علفي و چند ساله كه ساقه آن بطور عمودي تا ارتفاع دو متر بالا مي رود . اين گياه بصورت وحشي در جنگل هاي كم درخت ، در حاشيه جويبارها و گودال ها در بيشتر مناطق آسيا و ايران مي رويد .
سنبل الطيب داراي بويي مطبوع است و گربه بوي اين گياه را از فاصل دور تشخيص داده بطرف آن يم رود و در اطراف آن به جست و خيز مي پردازد و از بوي آن مست مي شود.
گلهاي سنبل الطيب برنگ سفيد يا صورتي و بصورت خوشه اي مي باشد .
قسمت مورد استفاده اين گياه ريشه آن است و معمولا از ريشه گياهي كه بيش از سه سال عمر دارد استفاده مي شود .
سنبل الطيب پس از خشك شدن برنگ قهوه اي در مي آيد . طعم آن تلخ ولي خوشبو و معطر است . عطر آن پس از خشك شدن بيشتر مي شود .
خواص داروئي:
ريشه سنبل الطيب از نظرطب قديم ايران گرم و خشك است خواص مهم آن به شرح زير مي باشد
1)اثر ضد تشنج دارد
2)در رفع ناراحتي هاي عصبي و هيستري مفيد است
3)ضد اسپاسم و آرام بخش است
4)تب بر است
5)در معالجه صرع اثر مفيد دارد
6)بيخوابي را درمان مي كند
7)ضد كرم معده و روده است
8)گاز معده را از بين مي برد
9)ضد هيجان است
10)ميگرن را برطرف مي كند
11)سرددرهاي ناشي از سيگار كشيدن و مصرف الكل را رفع مي كند
12)براي برطرف كردن دلهره، تشويش و نگراني مفيد است
13)در درمان بيماري ماليخوليا اثر مفيد دارد
14)در برطرف كردن درد سياتيك موثر است
15)درد معده را برطرف مي كند
16) سكسكه مداوم را از بين مي برد
17)تقويت كننده نیروي جنسي است
18)ترشح ادرار را زياد مي كند
19)درد سينه را برطرف مي كند
20)استفراغ را برطرف مي كند
21)دهان را خوشبو مي كند
22)در معالجه مرض قند موثر است
23)گرد سنبل الطيب را روي زخم ها بپاشيد التيام يابند .

سنبل الطیب یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی در ایران است که از دیر باز از آن برای مصارف گوناگون درمانی استفاده شده است.نام علمی این گیاه valeriana Officinalis است .
سنبل الطيب گياهي است علفي و چند ساله كه ساقه آن به طور عمودي تا ارتفاع دو متر بالا مي رود . اين گياه به صورت وحشي در جنگل هاي كم درخت ، در حاشيه جويبارها و گودال ها در بيشتر مناطق آسيا و ايران مي رويد .
سنبل الطيب داراي بويي مطبوع است و گربه بوي اين گياه را از فاصله دور تشخيص داده ، به طرف آن می رود و به همین خاطر از قدیم به آن علف گربه نیز می گویند.
گلهاي سنبل الطيب به رنگ سفيد يا صورتي و به صورت خوشه اي است .قسمت مورد استفاده اين گياه ريشه آن است و معمولا از ريشه گياهي كه بيش از سه سال عمر دارد استفاده مي شود .سنبل الطيب پس از خشك شدن به رنگ قهوه اي در مي آيد . طعم آن تلخ ولي خوشبو و معطر است و عطر آن پس از خشك شدن بيشتر مي شود .
ريشه سنبل الطيب حاوي یک درصد اسانس است . اين اسانس درريشه تازه بيشتر است و به تدريج كه ريشه خشك مي شود مقدار اسانس آن كاهش يافته ولي بوي آن قوي تر مي شود . اسانس تازه به رنگ سبز مايل به زرد است ولي در اثر ماندن غليظ ميشود . تاثیر دارويي ريشه تازه این گیاه سه برابر خشك شده آن است.
سنبل الطيب بايد در حرارت كم خشك شود زیرا در حرارت بالا تمام اثر دارويي آن از بين مي رود.
خواص دارویی ریشه سنبل الطیب بسیار زیاد است. یکی از مهمترین خواص دارویی آن خاصیت ضد اسپاسم و آرام بخش بودن آن است. این گیاه با داشتن خاصیت ضد تشنجی، در رفع ناراحتي هاي عصبي وکاهش صرع مفید است. سنبل الطیب سردردهای میگرنی را برطرف می کند . استفاده از این گیاه برای رفع درد معده وگاز معده توصیه می شود. خوشبو کننده دهان است و سكسكه مداوم را از بين مي برد .
برای تهیه گرد سنبل الطيب ريشه سنبل الطيب را خرد و بعد خشك می کنند . سپس آن را آسياب کرده و از الك ريز رد می كنند . این گرد در رفع تشنج به كار مي رود و مقدار مصرف آن 5-10 گرم در روز است
.

 

نوشته شده در پنجشنبه 1392/02/12ساعت 16:3 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید بهتر است بدانید که فقط با کم خوردن این کار میسر نمی‌شود بلکه می‌توانید با افزودن برخی از مواد خوراکی موثر، وزن خود را بیشتر و سریعتر کم کنید.

به گزارش سلامتستان به نقل از مجله تغذیه، کارشناسان تغذیه در این مقاله جدید ۱۰ ماده خوراکی را معرفی کرده‌اند که اگر آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید موفق می‌شوید تا چند کیلو اضافه وزن خود را کاهش دهید و زودتر لاغر شوید.

در این مقاله فهرست این ۱۰ ماده معجزه‌گر منتشر شده است:

-‌ فلفل تند: افزودن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به کم کردن وزن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که اگر در هنگام صبح یک صبحانه تند و فلفلی را انتخاب کنید در وعده ناهار حجم غذای کمتری را تهیه کرده و می‌خورید. به نظر می‌رسد ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به «کاپسایسین» این تاثیر را بر جای می‌گذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماده در واقع اشتها را کاهش می‌دهد. به گفته کارشناسان؛ تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحانه می‌تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

-‌ گریپ فروت: کارشناسان در آزمایشات خود دریافته‌اند که خوردن نصف میوه گریب فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این میوه سحرآمیز حاوی فیتو موادشیمیایی است که باعث کاهش میزان انسولین می‌شوند و بدن را ترغیب می‌کنند که به جای ذخیره چربی، کالری‌ها را سوزانده و به انرژی تبدیل کند.

-‌ دارچین: این ادویه مفید و بی‌نظیر نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه خواص بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارد. این ادویه روی ترشحات انسولینی تاثیر می‌گذارد. بعلاوه برای بهره‌مندشدن از مزایای دارچین نیازی به مصرف مقدار زیاد آن نیست بلکه با خوردن مقادیر بسیار کمی می‌توان از این خواص سودمند بهره‌مند شد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فقط یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در روز برای پایین آوردن قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید کافی است.

-‌ چای رازیانه: رازیانه نیز علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. رازیانه نیز علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و کلسیم و همچنین ویتامین‌های B و C است. اما در مورد کاهش وزن این گیاه تاثیردوگانه دارد به طوری که هم اشتها را کاهش می‌دهد و هم متابولیسم و سوخت وساز مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد که هر دو فرآیند برای از دست دادن وزن اضافی مفید هستند.

- سالاد: مصرف سالاد حاوی کالری اندک قبل از خوردن هر وعده غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع سالاد پیش از غذا حجم زیادی از معده را پر می‌کند و باعث می‌شود که زودتر احساس سیری کنید که به این ترتیب از حجم غذایتان کاسته می‌شود.

- چای سبز: این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن دارد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن ۵ فنجان چای سبز در روز کمک می‌کند که وزنتان را به میزان زیادی کم کنید و نکته جالب اینکه بیشتر این کاهش وزن در ناحیه دور شکم اتفاق می‌افتد.

- کرفس: این سبزی منبع غنی از فیبر خوراکی و فولیت است که مصرف آن به همراه سالاد یا بعنوان میان وعده برای کم کردن وزن توصیه می‌شود.

- عدس: این ماده غذایی در عین حال که شما را خوب سیر می‌کند اما معده‌تان را انباشته از کالری نخواهد کرد و البته ارزش غذایی بالایی نیز دارد. اغلب اوقات می‌توان عدس را جایگزین گوشت گرد. عدس هم مانند کرفس حاوی فیبر و فولیت زیاد است که احساس سیری را در مصرف کننده ایجاد می‌کند.

- شکلات تلخ: شکلات تلخ برخلاف سایر انواع شکلات هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد لذا مصرف آن در طولانی مدت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست که برای بدن مفید هستند. شما می‌توانید از شکلات تلخ بعنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنید.

- کونیوآ: این خوردنی نوعی غلات اصلی و بومی کشور پرو است. این غلات حاوی پروتئین بالا است و به همین خاطر می‌تواند تا مدت طولانی احساس سیری را در شما نگه دارید. همچنین کربوهیدرات‌های موجود در آن به کندی در بدن آزاد می‌شوند و در نتیجه انرژی را تا مدت طولانی برای بدن تامین می‌کند. با توجه به این مزایا به عنوان یک خوراکی مناسب برای کاهش وزن توصیه می‌شود.

 

نوشته شده در پنجشنبه 1392/02/12ساعت 16:1 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


مطالعات محققان در ترکیه نشان داد که نوشیدن چای نعناع به کاهش رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می‌کند. رویش موهای زائد در زنان (هیرسوتیسم) معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد می شود.

برای انجام این مطالعه 42 زن بین سنین 18 تا 40 سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که استفاده از چای نعناع به میزان دو بار در روز و به مدت یک ماه، سطح هورمون مردانه تستوسترون را 29 درصد كاهش

+نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,ساعت1:21توسط دمنوش آرامش | |

 خواص پرسیاوشان

 
نوشته شده در دوشنبه 1392/03/27ساعت 20:20 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در دوشنبه 1392/03/27ساعت 19:53 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

نوشته شده در دوشنبه 1392/03/27ساعت 14:44 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

نوشته شده در دوشنبه 1392/03/27ساعت 14:44 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

Photo: ‎نكته طلايي در مورد اسطوخودوس( لاوندر )
7 نكته طلايي
1.لاوندر گياهان دارويي است كه خواص درماني متنوعي دارد. برگ‌ها، گلبرگ‌هاي بنفش رنگ و سرشاخه‌هاي اين گياه از جمله بخش‌هايي از اين گياه است كه براي درمان بيماري‌هاي مختلف از سوي درمانگران طب سنتي توصيه شده است.
2.درمانگران طب سنتي مصرف چاي لاوندر را يكي از بهترين داروهاي گياهي براي تقويت معده و افزايش عملكرد آن مي‌دانند.
3.لاوندر به دليل داشتن خواص مفيد در پاكسازي كبد مي‌تواند از ابتلا به بسياري از بيماري‌ها و اختلال‌هاي كبد پيشگيري كند.
4.نوشيدن چاي يا جوشانده برگ‌هاي خشك شده لاوندر در كاهش التهاب و تورم دستگاه تنفسي مناسب است و باعث درمان سرفه مي‌شود.
5.از درمانگران طب سنتي معتقدند مصرف اين گياه در افرادي كه دچار خواب‌رفتگي دست و پا مي‌شوند بسيار موثر است.
6.درمانگران طب سنتي چين معتقدند كه نوشيدن جوشانده اين گياه موجب پيشگيري و درمان از ابتلا به تهوع مي‌شود.
7.استفاده موضعي و خوراكي از اين گياه علاوه بر آنكه موجب تقويت و توان سيستم عصبي مي‌شود مي‌تواند موجب تنظيم ضربان قلب و كنترل تپش قلب شود.‎
 
 

+نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,ساعت1:19توسط دمنوش آرامش | |

 دشمن ديابت.



اگر مبتلا به ديابت هستيد جالب است بدانيد آنچه در دهان مي‌گذاريد، مي‌تواند سبب بالارفتن يا پايين آمدن قندخونتان شود. در اينجا 20 نوع ماده غذايي را به شما معرفي مي‌كنيم كه مي‌تواند جلوي بالارفتن قندخونتان را بگيرد. 

سيب

اكثر متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند حتما در رژيم غذايي خود سيب را بگنجانيد زيرا سيب كالري بسيار پاييني دارد و فيبر آن بسيار بالاست و جلوي گرسنگي را مي‌گيرد. سيب همچنين دشمن كلسترول بد است و ميزان قندخون را كاهش مي‌دهد.

آواكات


اين ميوه غني از اسيدهاي چرب مونوي غيراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پيشگيري از افزايش قندخون بعد از صرف غذا مي‌شود.

جو 

مي‌توانيد جو را جايگزين برنج سفيد كنيد تا ميزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش يابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فيبرهاي حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدريجي قند مي‌شود.

سبزيجاتفيبر حلال تمامي سبزيجات مي‌تواند قندخون بالا را مهار كند. در ضمن سبزيجات غني از پروتئين هستند و به راحتي مي‌توان آنها را جايگزين گوشت قرمز كرد.

گوشت گاو 

مي‌توانيد قسمت‌هاي كم چرب گوشت گاو را انتخاب كنيد و يك‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذايي به آن اختصاص دهيد. رساندن به اندازه پروتئين به بدن باعث مي‌شود مدت طولاني‌تري سير بمانيد و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهيچه‌اي‌تان كاهش نيابد. در ضمن مصرف پروتئين به افزايش متابوليسم كمك مي‌كند.

ميوه‌هاي گوشت‌دار دانه‌دار

انواع ميوه‌هاي گوشتي حاوي يك يا چند دانه كه به رنگ‌هاي قرمز يا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوي تركيبي طبيعي به نام آنتوسيانين هستند. محققان مي‌گويند اين دانه‌هاي رنگي مي‌تواند سبب كاهش قندخون شده و در عين حال محرك توليد انسولين در بدن باشند.

بروكلي 

بروكلي غني از كروم بوده كه در درازمدت نقشي اساسي و مهم براي تنظيم قندخون دارد.

هويج

هويج يكي از منابع طبيعي غني از بتاكاروتن است كه مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت را كاهش داده و قندخون را تنظيم كند.

گوشت مرغ

گوشت سينه مرغ در مقايسه با ران يا ساير قسمت‌ها چربي كمتري دارد. توصيه ما به شما اين است كه در هر شرايطي به هيچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربي بالايي كه دارد نخوريد.

تخم مرغ

مطمئن باشيد خوردن يك يا دو عدد تخم‌مرغ در روز كلسترول خونتان را بالا نمي‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سير نگه مي‌دارد.

ماهي

يكي از دلايل فوت مبتلايان به ديابت ابتلا به ناراحتي‌هاي قلبي – عروقي است. مصرف يك يا دو بار ماهي در هفته مي‌تواند اين احتمال را حداقل 40 درصد كاهش دهد. از سوي ديگر اسيدهاي چرب موجود در ماهي احتمال ابتلا به ديابت، مقاومت در برابر انسولين و التهاب را كه از جمله فاكتورهاي اصلي ابتلا به ناراحتي‌هاي قلبي – عروقي است كاهش مي‌دهد.

دانه كتان 

دانه‌هاي كتان غني از پروتئين، فيبر، چربي‌هاي خوب از نوعي كه در ماهي موجود است و منيزيم است. اين مواد قندخون را تنظيم كرده و به سلول‌ها در جذب انسولين كمك مي‌كنند.

شير و ماست

اينها مواد غذايي غني از پروتئين و كلسيم هستند و مي‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. از سوي ديگر اين مواد مقاومت در برابر انسولين را از بين مي‌برند.

گردو

گردو حاوي مقادير بالايي فيبر و پروتئين بوده و سوخت كندي دارد كه به تدريج به قند تبديل مي‌شود. از سوي ديگر غني از چربي‌هاي مونوي غيراشباع است كه براي سلامت مفيدند.

دانه‌ها

تمامي انواع دانه‌ها غني از چربي‌هاي خوب، پروتئين و فيبر هستند كه مي‌توانند قندخون را پايين نگه داشته و از ابتلا به ناراحتي‌هاي قلبي – عروقي پيشگيري كنند. در ضمن اين مواد منبع طبيعي استرول است كه چربي خون را كاهش مي‌دهد.

جوي دو سر

جوي دوسر حاوي فيبرهاي حلالي است كه در آب محلول بوده و يك خمير را تشكيل مي‌دهد. مصرف آن باعث مي‌شود بين آنزيم‌هاي هضم‌كننده در معده و مولكول‌هاي آميدون غذا در يك سد چسبناك به وجود بيايد. در نتيجه دستگاه گوارش مدت طولاني‌تري غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدريج وارد خون مي‌شوند.

روغن زيتون

روغن زيتون طلاي مايع ناميده مي‌شود زيرا حاوي تركيبات ضدالتهابي و قوي است كه محققان آن را با آسپيرين مقايسه مي‌كنند. افرادي كه رژيم مديترانه‌اي دارند و روغن زيتون، ميوه و سبزيجات، غلات و گوشت كم‌چرب مي‌خورند كمتر به ديابت و ناراحتي‌هاي قلبي و عروقي دچار مي‌شوند. هر دوي اين بيماري‌ها در پي التهاب در بدن به وجود مي‌آيند. برخلاف كره، چربي خوب روغن زيتون سبب افزايش مقاومت بدن در برابر انسولين نشده و حتي اين مقاومت را كاهش مي‌دهد. روغن زيتون همچنين كندكننده هضم غذا و واردشدن تدريجي قند به خون است.

كره بادام زميني

تحقيقات اخير نشان داده است مصرف كره بادام زميني مي‌تواند اشتها را كور كرده و سبب سيري بيشتر فرد در مقايسه با زماني شود كه مواد قندي كم فيبر مصرف مي‌كند. در ضمن كره بادام زميني غني از چربي‌هاي مونوي غيراشباع است كه مي‌تواند قندخون را تنظيم كند.

نان سبوس‌دارمصرف زياد نان سفيد مي‌تواند حساسيت بدن به انسولين را كاهش داده و سبب افزايش قندخون شود در صورتي كه نان سبوس‌دار دقيقا برعكس عمل مي‌كند.

سيب‌زميني شيرين

يك سيب‌زميني شيرين كه در اجاق كبابي شده 30 درصد كمتر از سيب‌زميني معمولي قندخون را افزايش مي‌دهد زيرا حاوي فيبر بالا و ريزمغذي‌هايي است كه 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندي هضم غذا مي‌شوند. در ضمن سيب‌زميني شيرين غني از كاروتنوييد و رنگ‌دانه‌هاي زرد و نارنجي است كه به ارگانيسم‌ها اجازه عكس‌العمل در برابر انسولين را مي‌دهد. سيب‌زميني شيرين همچنين غني از اسيد كوروژنيك است. اين تركيب گياهي طبيعي مي‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولين كمك كند

 

نوشته شده در شنبه 1392/03/25ساعت 14:9 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

نوشته شده در شنبه 1392/03/25ساعت 14:7 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در شنبه 1392/03/25ساعت 14:6 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در شنبه 1392/03/25ساعت 14:4 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

Photo: ‎خوردن توت را هم فراموش نکنیم.چه خشک و چه تازه
توت میوه‌ای پرخاصیت و البته پرکالری است. یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی 61 کالری انرژی است. هر فنجان توت حاوی 9‌/‌0 گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت که پروتئین توت، پروتئین گیاهی است. این حجم توت 1/1 گرم چربی دارد و حاوی 16 میلی‌گرم کلسیم است. میزان کلسیم توت قابل توجه است. بد نیست بدانید میزان توصیه شده‌ کلسیم 800 میلی‌گرم در روز است. یکصد گرم توت همچنین حاوی 8‌/‌0 میلی‌گرم آهن،
280 واحد بین‌المللی ویتامین A، 02‌/‌0 میلی‌گرم ویتامین B1، 06/0 میلی‌گرم ویتامین B2، 1/1میلی‌گرم ویتامین B3 و 16 میلی‌گرم ویتامین c است. توت همچنین حاوی مقادیر بالایی آب، فیبر، تانن و منیزیم است. بد نیست بدانی</font></div>
					<div class=

+نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,ساعت17:7توسط دمنوش آرامش | |

 آشنایی با خواص هلو

 
نوشته شده در یکشنبه 1392/03/26ساعت 15:37 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در یکشنبه 1392/03/26ساعت 15:36 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در یکشنبه 1392/03/26ساعت 15:35 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در شنبه 1392/03/25ساعت 22:23 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
نوشته شده در شنبه 1392/03/25ساعت 22:22 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

Photo: ‎بهترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟
بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم و یا این که راه صحیح خوردن میوه‌ها چیست؟
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.
اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می‌شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود..
در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود و به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می‌کند ..
از خوردن میوه‌های پخته شده بپرهیزی</font></div>
					<div class=

+نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,ساعت17:3توسط دمنوش آرامش | |

 15 نکته درباره آسپیرین


آیا می دانید مصرف آسپیرین گاهی مضر است؟



1نباید به کودکی که تب دارد، آسپیرین داده شود.
به‌خصوص اگر علایم آنفلوانزا یا آبله‌مرغان در او وجود داشته باشد. زیرا ممکن است باعث ایجاد حالتی جدی و کشنده به نام «نشانگان ری» شود. به همین علت مصرف آن در کودکان، در بسیاری کشورها قدغن شده است و جز در موارد خاص تجویز نمی‌شود.

2.افرادی که سابقه خونریزی معده دارند، نباید آسپیرین مصرف کنند.
یکی از عوارض جانبی آن، ایجاد زخم یا خونریزی معده است. اگر پس از مصرف، علامتی مبنی بر خونریزی معده دیدید، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

3.نوشیدن الکل هنگام مصرف آسپیرین، خطر بروز خونریزی معده را بالا می‌برد.

4. با وجودی که آسپیرین از داروهای بدون نیاز به نسخه است، مصرف آن برای جلوگیری از سکته،‌ حتما باید تحت‌نظر پزشک باشد.

5. اگر برای پیشگیری از حمله قلبی آسپیرین مصرف می‌‌کنید، باید در خوردن سایر مسکن‌ها (مثل ایبوپروفن) دقت کنید. اگر لازم است حتما هر دو را مصرف کنید، پروفن را 8 ساعت قبل از آسپیرین بخورید.

6.در صورت بارداری، قبل از مصرف هر دارویی، از جمله آسپیرین، با پزشک خود مشورت کنید.

7. دارو را به مقدار توصیه شده با یک لیوان آب بخورید. مصرف همزمان آب با شیر یا غذا بهتر است و احتمال ناراحتی معده را کم می‌کند.

8.انواع پوشش‌دار محافظ معده (EC) را هرگز قبل از بلعیدن نجوید. این لایه برای محافظت معده است و اگر قبل از بلعیدن جویده شود، از بین خواهد رفت.

9.یک نوع آسپیرین آهسته‌رهش نیز برای اثرگذاری طولانی‌تر ساخته شده است. این نوع قرص را هم نباید بجوید.

10. همه داروها (از جمله آسپیرین) را به صورت دربسته دور از رطوبت و گرما نگه دارید. قرار گرفتن آسپیرین در معرض رطوبت، باعث تجزیه آن و ایجاد بوی سرکه‌مانند می‌شود.

11. اگر به جراحی نیاز داشته باشید، حتما باید در مورد مصرف آسپیرین به جراح اطلاع دهید. معمولا لازم است مصرف آسپیرین مدتی قبل از انجام جراحی قطع شود چون احتمال خونریزی را بالا می‌برد.

12.آسپیرین مانند همه داروها، عوارض جانبی‌ای دارد؛ مدفوع سیاه‌ خونی، سرفه خونی، تهوع یا استفراغ، مشکلات شنوایی، زنگ‌زدن گوش و معده‌درد. در صورت بروز این عوارض، با پزشک در مورد ادامه مصرف آن مشورت کنید.

13.آسپیرین با بعضی داروهای دیگر تداخل اثر دارد بنابراین قبل از مصرف آن با هر داروی دیگری، با پزشک خود مشورت کنید.

14.خاصیت ضدانعقادی آسپیرین، باعث شد پزشکان به آن به چشم یک معجزه بنگرند. حتی در بعضی موارد به همه افراد بالای 45 سال توصیه می‌شد روزانه یک عدد ‌آسپیرین بچه بخورند تا احتمال بروز سکته در آنها کاهش یابد.

اما به‌تازگی مصرف روزانه آسپیرین، برای همه افراد، زیر سوال رفته است. محققان به ضررهای مصرف مدام آن (مانند خطر خونریزی‌های داخلی) پی برده‌اند و نگران هستند شاید این ضررها، منافع آن را زیر سوال ببرد، بنابر نتایج این تحقیقات، پزشکان به بیمارانی که تاکنون سکته نکرده‌اند یا دچار حمله قلبی نشده‌اند، استفاده روزانه از‌ ‌آسپیرین را توصیه نمی‌کنند اما برای افرادی که سابقه سکته داشته‌اند یا به شدت در معرض آن هستند، استفاده روزانه از آسپیرین، برای جلوگیری از سکته مجدد، توصیه می‌شود.



15. فردریک بایر، بینانگذار شرکت داروسازی بایر، متولد سال 1825 در آلمان بود. او به دنبال شغل پدرش، به نساجی و رنگرزی پارچه رو آورد و یک کارخانه نساجی به نام «بایر» تاسیس کرد. در آن زمان، برای رنگ‌کردن پارچه، از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شد اما آنها در کارخانه جدید خود، برای رنگرزی پارچه، شروع به استفاده از رنگ‌های حاصل از مواد نفتی کردند. 

این کارخانه بعد از چندی، با استخدام چند شیمیدان جوان، شروع به فعالیت در زمینه‌های داروسازی کرد و توانست به غولی عظیم در داروسازی تبدیل شود. یکی از شیمیدان‌های جوان کارخانه بایر، فلیکس‌ هافمن بود. او برای رسیدن به یک داروی مسکن برای درمان آرتریت پدر خود، آزمایش‌های مختلفی روی موادشیمیایی و ضایعات رنگی انجام داد. یکی از این مواد شیمیایی، استیل سالیسیلیک‌اسید بود که چند سال قبل یک شیمیدان فرانسوی آن را کشف کرده بود.

این بار هافمن جوان با تمرکز روی خواص شفابخش این ماده، توانست به روش‌های ساخت جدیدی برسد و درنهایت این دارو به نام او به ثبت رسید. هرچند بعد از ثبت ‌نام او به عنوان کاشف آسپیرین، اعتراض‌هایی صورت گرفت و محققان دیگری ادعا کردند که پیش از هافمن به این کشف رسیده بودند اما درنهایت کارخانه‌ بایر این محصول را در سال 1899 به نام تجاری «آسپیرین» رسما به ثبت رساند و این دارو در همه جهان معروف شد.


منبع : Salamat.ir

 

نوشته شده در سه شنبه 1392/03/14ساعت 18:57 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 



کاهش درد قاعدگی:

در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.


ضد افسردگی:

چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

پیشگیری از سرطان:

زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند.

سلامت قلب:

بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

تسکین دردهای شکمی:

دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.


کاهش فشار خون:

دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

خلط آور:

دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.



فواید دیگر:

چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.

از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موها ی پشت سر به صورت موضعی می شود.

 

نوشته شده در سه شنبه 1392/03/14ساعت 18:55 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 



بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم برای درمان بیماری‌های ساده و اختلال‌های کودک یا نوزاد تازه‌رسیده‌مان به جای استفاده از داروهای شیمیایی و شیوه‌های تهاجمی روش‌های درمانی طب مدرن از شیوه‌های طبیعی و سنتی استفاده کنیم.

شاید این دیدگاه را به طور ناخودآگاه از عطر دم‌نوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی مادربزرگ‌های‌مان در ذهن داریم که چگونه با یک چای گیاهی ساده دل‌دردهای دوران کودکی‌مان را فراموش می‌کردیم و بهبود می‌یافتیم.



خوشبختانه امروز به اعتراف متخصصان و محققان پزشکی در سراسر جهان شیوه‌های طبیعی درمانی مانند طب سنتی و گیاه درمانی می‌تواند یکی از بهترین و بی‌عارضه‌ترین درمان‌ها برای انسان به ویژه کودکان و خردسالان باشد. 

شیوه‌هایی که بهره‌مندی از آنها با همراهی و مشاوره یک متخصص طب سنتی می‌تواند نتایج موثر و قابل ملاحظه‌ای بر سلامت و تندرستی فرزندان‌مان داشته باشد. دکتر سعید صانعی، درمانگر طب سنتی و مشاور گیاه درمانی در این شماره از مجله شهرزاد قصد دارد ما را با برخی از شیوه‌های سنتی و طبیعی درمان شایع‌ترین اختلال‌ها و بیماری‌های دوران نوزادی و خردسالی آشنا کند.

گل بابونه
درمان قی چشم کودک

قی چشم یکی از مواردی است که بسیاری از بچه‌ها آن را در زندگی تجربه می‌کنند. این اختلال به دلیل تنگ شدن مجرای اشک کودکان در آنها دیده می‌شود. با تنگ شدن مجرای چشم، اشک کودک به خوبی از مجرا عبور نمی‌کند و رسوباتی در اطراف مجرای اشک جمع می‌شود که گاهی تجمع این رسوبات موجب بسته شدن مجرای اشک می‌شود به گونه‌ای که چشم پزشک برای باز کردن آن مجبور می‌شود از سوند یا میل استفاده کند. برای درمان و بهبود قی چشم ۲ راه‌حل در شیوه طب سنتی وجود دارد:

شست‌وشوی چشم با جوشانده گل بنفشه، گیاه ناخنک‌ و گل بابونه. برای تهیه این جوشانده کافی است یک قاشق چای‌خوری از هر یک از گیاهان ذکر شده را با ۲ استکان آب بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی ماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای‌خوری از آن چشم‌های کودک را ۲ تا ۳ بار در روز شست‌و‌شو دهید.

روش دیگر این است بعد از تهیه جوشانده مورد نظر یک قطره شامپوی بچه به این جوشانده اضافه کنید و با آن چشم بچه را شست‌وشو دهید و خیلی آرام کنار بینی او را به سمت گوشه چشم ماسا‍ژ دهید تا به این ترتیب مجرای اشکی او باز شود و التهاب این مجاری نیز کاهش یابد.

برگ گردو

مرهم گیاهی برای گل مژه 

یکی دیگر از بیماری‌های چشم که بیشتر در کودکان و خردسالان گرم‌مزاج دیده می‌شود، گل‌مژه است که معمولا موجب سنگینی پلک کودک می‌شود و به دلیل اختلالی که در دید او به وجود می‌آورد او را بدخلق می‌کند و درمانگران طب سنتی برای درمان این گل‌مژه نیز از جوشانده گیاهی برگ گردو استفاده می‌کنند و محل گل‌مژه را با این جوشانده شست‌وشو می‌دهند. آنها با شست‌وشوی چشم به کمک جوشانده برگ گردو به خروج عفونت و چرک داخل گل‌مژه می‌پردازند و به این ترتیب به درمان و بهبود آن کمک می‌کنند.

گل بنفشه و ختمی
بهبود پوسته‌های سر نوزاد

پوسته‌‌های کلفت سر نوزادان که در اصطلاح از آن با نام کلاه پوسته‌ای یاد می‌شود، پوسته‌های کلفتی است که معمولا بعد از زایمان روی سر نوزادان دیده می‌شود و در طب سنتی برای برطرف کردن آن نسخه‌هایی وجود دارد. یکی از طبیعی‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از خیسانده گل‌بنفشه و گل ختمی برای شست‌و‌شوی سر نوزاد است. برای تهیه این خیسانده کافی است یک مشت گل بنفشه را با یک مشت گل ختمی در ۴ لیتر آب جوش بخیسانید و اجازه دهید این ترکیب به مدت یک ساعت بماند. 


پس از مناسب شدن دمای این خیسانده از آب آن برای شست‌وشوی سر بچه استفاده کنید و اجازه دهید این آب به شیوه طبیعی روی سر بچه خشک شود. استفاده از این روش ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در کاهش و بهبود پوسته‌های کلفت سر دارد. روش دیگری که می‌تواند روند بهبود پوسته‌های کلفت سر نوزاد را تسریع کند،


اضافه کردن ۳ عدد قرص آسپرین پودر شده به ۵ سی‌سی از شامپوی نوزاد و شست‌وشوی سر او با این شامپوست. در صورتی که کف شامپو به مدت ۵ دقیقه روی سر نوزاد باقی بماند و کف آن با خیسانده گل ختمی و گل بنفشه شسته شود می‌تواند روند درمان پوسته‌های کلفت سر نوزاد را در زمانی کوتاه انجام دهد.

گل بنفشه
رفع گرفتگی بینی کودکان

گرفتگی بینی از جمله اختلالات رایج در دوران نوزادی و خردسالی است که معمولا تنفس را برای بچه‌ها مشکل می‌کند و موجب بی‌قراری آنها می‌شود. یکی از شیوه‌های طبیعی برای درمان این عارضه استفاده از جوشانده گل بنفشه است. بوییدن بخار بدست آمده از جوشانده گل بنفشه در کودکان و خردسالانی که توانایی و شکیبایی لازم برای 

استفاده از این بخور را داشته باشند می‌تواند به برطرف شدن انسداد و گرفتگی بینی آنها کمک کند اما در صورتی که کودک بی‌تابی دارد و حوصله کافی برای استنشاق بخار این جوشانده را ندارد می‌توان یکی دو قطره از این جوشانده را با کمک قطره چکان در حفره بینی او ریخت تا به این ترتیب به بهبود گرفتگی بینی او کمک کند. برای تهیه این جوشانده کافی است ۱۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر به مدت ۳ دقیقه بجوشانید آن را صاف کرده و از آن استفاده کنید.

سیاه‌دانه
زکام سرد را مهار کنید

علاوه بر زکام گرم، نوع دیگری از زکام وجود دارد که طبیبان سنتی از آن با نام زکام سرد یاد می‌کنند. کودکانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند معمولا بدنی سرد و رنگ و رویی پریده دارند و آبریزش بینی با سرفه‌های خلط‌‌‌دار را تجربه می‌کنند. رنگ ترشحات بینی و گلو در کودکان مبتلا به زکام سرد، سبز رنگ است. برای درمان این نوع از زکام نیز راه‌حل ساده‌ای وجود دارد که آن استفاده از شربت سیاه‌دانه و عسل است. 

برای تهیه این عسل باید سیاه‌دانه و عسل را یک به ۳ با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال ۱۰ گرم سیاه‌دانه را با ۳۰ گرم عسل ترکیب کرده و آن را با یک استکان آب و یک عدد لیموترش مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار آن را به کودک بخورانید. مادرانی که تصمیم دارند از ابتدای پاییز کودک‌شان را از ابتلا به زکام سرد مصون بدارند می‌توانند هر شب پیش از خواب یک قاشق چای خوری از مخلوط سیاه‌دانه و عسل را به نسبت یک به ۳ به کودک‌شان بدهند تا از ابتلای او به زکام سرد پیشگیری کنند.

چای گیاهی
درمان زکام گرم

ابتلا به زکام گرم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصل‌های پاییز و زمستان است. این بیماری با گلودرد آغاز شده و به دنبال آن تب و سرخی گونه‌ها و صورت را در کودک به همراه دارد. در این حالت کودک از سردرد شکایت دارد و ترشحات گلو و بینی او زرد رنگ می‌شود و گه‌گاه سرفه‌های خشک دارد. 

در طب سنتی برای درمان این نوع از زکام از ترکیب چهارگل استفاده می‌شود. به این ترتیب که چهار گیاه دارویی گل پنیرک، گل بنفشه، گل ختمی و گل‌گاوزبان را با هم مخلوط کرده و آن را مثل چای معمولی دم می‌کنند. برای خوش‌طعم شدن این چای گیاهی برای کودکان می‌توانید یک قطعه نبات کوچک نیز به آن اضافه کنید و از این چای ۲ تا ۳ فنجان در روز به کودک‌تان بخورانید تا بیماری‌اش بهبود یابد و گلودرد و تب او برطرف شود.

حریره بادام
دوای بچه‌های پر سرو صدا

یکی از بهترین غذاهای دارویی برای بچه‌های عصبی و شلوغ که دائم در حال جیغ کشیدن در خانه هستند و آرامش اعضای خانواده را برهم می‌زنند، حریره بادام است. مصرف حریره بادام برای بچه‌های پر سرو صدا یا به اصطلاح «جیغ‌جیغو» باعث می‌شود تا میزان آرامش آنها افزایش یابد و کمتر در خانه یا جمع مهمانی‌ها جیغ بکشند و بی‌قراری کنند.

خوردن حریره بادام در طول هفته در وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌های مختلف می‌تواند به بهبود کیفیت خواب بچه‌های کم‌خواب و عصبی نیز کمک کند و موجب عمیق‌تر شدن خواب و آرامش آنها شود. علاوه بر این استفاده از گشنیز به عنوان یک سبزی مقوی و موثر در غذای کودکان می‌تواند

تاثیر بسیار خوبی بر کودکان شلوغ و پرهیاهو داشته باشد و میزان تنش‌های آنها را کاهش دهد. تهیه گشنیز پلو یا سوپ گشنیز یا استفاده از گشنیز در غذاهای مختلف می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

 

نوشته شده در دوشنبه 1392/03/13ساعت 23:21 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 



1.کم کردن حجم غذا نه حذف آن

به جای رعایت رژیم هایی که شما را از مصرف خوراکی های متنوع منع می کنند، رژیم های بهتری را امتحان کنید. رژیمی که می گوید همیشه بخور اما کم بخور. با این رژیم باعث می شود تا بیشتر به این فکر کنید چه کار باید کرد نه اینکه چه کاری را انجام ندهید. این روند به تدریج باعث ایجاد عادت های خوب غذایی می شود. پس از مدتی، متوجه می شوید که غذاها و نوشیدنی های سالم مصرف می کنید و به خوراکی های مضر علاقه ای ندارید.

2.مصرف یک سیب در هر روز

برای اینکه کمتر بیمار شوید و اضافه وزن هم پیدا نکنید، توصیه می کنیم هر روز یک عدد سیب میل کنید. سیب مملو از نوعی فیبر مفید به نام پکتین است که روند هضم غذا را کاهش می دهد و باعث می شود تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید.


3.روزی 8 لیوان آب بنوشید

برای کاهش وزن بسیار مهم است که روزانه 8 لیوان آب به خصوص قبل از صرف غذا بنوشید. این روش را «پیش-سیری» می نامند زیرا باعث می شود تا معده شما تا حدی پر شود و سریع تر دست از غذا خوردن بکشید و بیش از حد نیاز غذا میل نکنید. افرادی که پیش از شروع غذا آب می نوشند سریع تر از بقیه لاغر می شوند.


4.مصرف روزانه روغن برزک

برای کاهش سریع وزن خود می توانید روزانه دو قاشق غذاخوری روغن برزک به غذای خود اضافه کنید. روغن برزک مملو از فیبر است که باعث می شود تا احساس سیر بودن داشتن باشید.


5.شیر غیرلبنی را جایگزین شیر لبنی کنید

شیرهای چرب که از گاو تهیه می شود بیشتر برای رشد کودکان و نوزادان لازم است. بزرگسالان به لاکتوز و هورمون های رشد نیازی ندرند. به جای شیرهای معمولی، شیر سویا مصرف کنید.


6.مصرف سبزیجات

به جای مصرف گوشت حیوانات، سبزیجات مصرف کنید. گیاه خواری علاوه بر سالم بودن، باعث کاهش وزن نیز می شود. به طور مثال، به جای مصرف همبرگر، برگر سبزیجات میل کنید. به جای تاکوی مرغ، تاکوی لوبیا بخورید.


7.روز خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی فقط برای انجام کارها، قرارهای ملاقات یا مطالعه نیست. شما می توانید برای خوراک روزانه خود نیز برنامه ریزی کنید.


 

نوشته شده در دوشنبه 1392/03/13ساعت 23:20 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


كرفس سلطان سبزی‌هاست و تمام بخش‌های این گیاه مفید و شفابخش است.
دانشمندان بر این عقیده‌اند كه:
* كرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف كردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریك بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است،همچنین وجود روغن‌های فرار در كرفس علاوه بر ایجاد عطر خوشایند این گیاه،باعث گشاد شدن مجاری كلیه می‌شوند و دفع اسید اوریك را تسهیل می‌كند.

* تجربه نشان داده است كه كرفس و غذاهای حاوی آن بوی بد دهان را از بین می‌برد كه احتمالاً به دلیل تركیب موادی كه در معده تولید می‌شوند با مواد معطر كرفس است.این گیاه حاوی ویتامین (ث) زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه ها كمك كرده و از بروز بیماری اسكوربوت پیشگیری می‌كند.مصرف كرفس همچنین به افراد كم خون،توصیه می‌شود.

* اسیدهای چرب فرار موجود در این گیاه،محرك اشتهاست.

* پتاسیم موجود در كرفس علاوه بر تحریك ادرار باعث كاهش فشار خون می‌شود و به همراه گوگرد موجود در آن بیش از همه برای بیماران مبتلا به نقرس و افرادی كه از دردهای مفصلی و روماتیسم رنج می برند، توصیه می‌شود.

* این گیاه دارای خاصیت ضدمیكروبی است و در بهبود آسم و سرماخوردگی‌های ریوی مناسب است.آب كرفس به صورت غرغره برای رفع گلو دردهای خشك به دلیل خاصیت ضدعفونی كننده اش مفید است.همچنین آلودگی میكروبی ضعیف در روده نیز در اثر تریپین از بین می‌رود.

* این گیاه حاوی درصد بالایی فیبر است،بنابراین ملین بسیار مناسبی به شمار می‌آید و مصرف برگ و ساقه های كرفس در مورد كسانی كه از ناراحتی های گوارشی نظیر یبوست رنج می‌برند بسیار نافع است.

* كرفس همچنین ضد نفخ است و تب را پایین می‌آورد.مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماریهای قلب و عروق و بالا بودن چربی‌های خون بسیار توصیه می‌شود،این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می‌كند.

* ویتامین B6 و اسید پانتوتنیك موجود در آن به همراه منیزیوم و كلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه ها داشته و دارای اثرات شگرف در آرامش روانی است.

* نقش بسیار موثر دیگر این گیاه،تاثیر آن در كاهش وزن است؛به حدی كه افرادی كه از 1 لیوان عصاره كرفس به همراه لیموترش به شكل هر روزه یا یك روز در میان در زمان استفاده از رژیم‌های كاهش وزن،بهره برده‌اند،یك تا دو كیلوگرم كاهش وزن علاوه بر میزان عادی داشته اند.

* در برخی از متون به اثرات مثبت كرفس در تقویت نیروی جنسی مردان اشاره شده است، البته این موضوع تاكنون به اثبات نرسیده است.

* این گیاه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اكسیدان از سوی محققین آمریكایی به عنوان یكی از ده ماده غذایی كه می تواند با سرطان مقابله كند،نام برده شده است.همچنین مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ كلیه و سنگ های مجاری ادراری توصیه می‌شود.

* جوشانده این گیاه،گرفتگی صدا را درمان می‌كند و برای سرمازدگی مفید است.این گیاه حاوی فسفر بوده و در تقویت حافظه و ازدیاد هوش كارآمد است.در نسخ قدیمی به نقش افزایش دهنده شیر مادر، توسط این گیاه اشاره شده است.

* تخم كرفس نیز دارای خواص مفید بی شماری است.تخم این گیاه حاوی كلسیم بالاست كه ممكن است نقش مهمی در كاهش فشار خون ایفا كند،

* این تخم ادرارآور بوده و یكی از بهترین داروها برای پاك كردن اسید اوریك در بدن است؛

* از این رو برای درمان نقرس و آرتروز و روماتیسم مناسب است.البته دانه كرفس در مواردی موجب سقط جنین می شود و به همین دلیل در دوران بارداری منع مصرف دارد.

* خوردن كرفس برای بیماران مبتلا به صرع نیز مضر است زیرا حملات آنها را تحریك می‌كند. همچنین در افرادی كه به ورم كلیه مبتلا هستند،منع مصرف دارد.

* انواع كوهی این گیاه علاوه بر خاصیت ضددرد و التهاب،اثر كاهنده ای بر ترشح اسیدهای معده دارد.دانشمندان دریافته اند كه مصرف گیاه كرفس كوهی ترشح اسید معده را كاهش می دهد و توصیه می‌كنند كه افرادی كه از ترشح زیاد اسید معده رنج می‌برند و به اصطلاح به زخم معده دچار هستند با وجودی كه منع مصرف سبزیجات خام وجود دارد،به مصرف كرفس كوهی بپردازند. همچنین یكی از پزشكان به نام لئونس كارلیه (LEOCE CARLIER) برای درمان سرمازدگی،پاشویه و حمام گرم كرفس را تجویز و توصیه می‌كند.

 

نوشته شده در دوشنبه 1392/03/13ساعت 23:15 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

 

 

توت فرنگی ، این میوه ی بهشتی

حدود 6000 نوع دارد و به دلیل برخورداری از ویتامین C و A ضد سرطان است . آتتوسیانین موجود در این میوه باعث رنگ قرمز آن شده است که سبب جلوگیری از تجمع چربی ها در عروق و حمله های قلبی می شود. فنول ها نیز خاصیت ضدالتهابی در این میوه ایجاد کرده اند. این میوه مانند آسپیرین طبیعی عمل میکند و در جلوگیری از آسم و آرتروز موثر است . توت فرنگی خاصیت کلاژن سازی دارد و از فرسوده شدن مفاصل جلوگیری میکند . این میوه گران بها برای بهبود دید و جلوگیری از پیرچشمی مصرف می شود و منبع غنی منگنز ، فولات ، ویتامین B6 ، ویتامین K، منیزیم، امگا 3، پتاسیم و ید است. توت فرنگی سبب خون سازی در بدن می شود و از کم خونی جلوگیری میکند. این میوه در جابجا کردن پلاک های زرد از روی دندان ها و سفیدی آنها موثر است . توت فرنگی اسید اوریک را دفع میکند و نقرس را بهبود می بخشد و به دلیل پتاسیم و منیزیم بالای موجود در آن فشار خون را نیز تنظیم میکند. هر عدد میوه متوسط حاوی 8 کالری است .

 


نوشته شده در دوشنبه 1392/03/13ساعت 23:14 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

 

 

ترکیبات معجزه گر

برخی تركیبات غذایی هستند كه اثرات مفید یكدیگر را تكمیل می‌كنند و به بمب‌های درمانی بدل می‌شوند، این تركیبات را بخوانید و از آن‌ها با هم استفاده كنید.

یك ضرب‌المثل هندی می‌گوید: "هر چیزی كاملش بهتر است" اما به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد این ضرب‌المثل را این‌گونه تغییر دهیم "خیلی چیزها با چیزهای دیگر كامل می‌شوند" این مسئله به خصوص در مورد خوراكی‌ها صادق است. از قدیم بسیاری از اقوام جهان برخی خوراكی‌ها را با برخی دیگر می‌خورده‌اند و این تركیب‌ها را جادویی ارزیابی می‌كردند. حالا علم نشان می‌دهد كه بسیاری از این تركیب‌ها واقعا جادویی هستند.

دكتر الین مگی، پروفسور تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه نبراسكا و نویسنده كتاب "تركیب‌های غذایی" می‌گوید: "مطالعات بسیاری ثابت كرده‌ كه تركیب‌های غذایی می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی داشته باشند. نكته جالب هم این است كه این تركیب‌ها گاه چند برابر وقتی كه هر كدام از این مواد غذایی را به تنهایی بخورید موثر هستند. در واقع توصیه من این است كه این مواد غذایی را همیشه با هم بخورید نه به تنهایی." آنچه در این مطلب آمده برخی از این زوج‌های جادویی هستند.

عادت مفید ما ایرانی‌ها

تركیب: چای سبز + لیمو ترش
نتیجه: ضدسرطان

چای سبز منبع فوق‌العاده‌ای از كاته چین‌هاست كه تركیبات قوی ضدسرطان هستند. این تركیبات فوق‌العاده كه سلول‌های سرطانی را نابود می‌كنند یك نقطه ضعف دارند و آن هم این است كه نمی‌توانند از سد معده عبور كنند. در واقع فقط 20درصد از كاته‌چین‌های چای سبز از معده عبور می‌كند و جذب بدن می‌شود اما تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده است با اضافه كردن آب یك لیموترش تازه یا یك قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به یك لیوان چای سبز می‌توانید میزان بیشتری از كاته‌چین‌ها را جذب كنید، اما یك نكته جالب هم این‌كه اگر اندكی شكر به چای سبز اضافه كنید میزان كاته‌چین‌ كه جذب می‌كنید 3برابر می‌شود

 

نوشته شده در یکشنبه 1392/03/12ساعت 22:0 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 

 

 

شيرين بيان: معتدل.(مفيد در درمان زخم معده و سرطان معده)



خواص داروئي شيرين بيان 

شيرين بيان از منظر طب قديم ايران معتدل است . 

شيرين بيان را بصورت قطعات كوچك به قطر 0/5 سانتيمتر و طول 1/5 سانتيمتر بفروش مي رسانند . 


1)مهمترين خاصيت شرين بيان كه جديدا كشف شده است و در آلمان و اروپا و آمريكا استفاده مي شود درمان كننده زخم معده و سرطان معده است براي اين منظور شربت شيرين بيان را تهيه كرده و هر روز بمقدار يك قاشق غذا خوري قبل از غذا به مريض بدهيد و اگر اين عمل را تا 4 ماه تكرار كنيد شخص معالجه خواهد شد . 


2)براي تقويت عمومي بدن مفيد است 


3)خوردن آن از پيري جلوگيري مي كند 


4)براي نرم كردن سينه موثر است 


5)زخم ها و تاول هاي پوست را با چاي شيرين بيان شستشو دهيد تا زود خوب شود .


6)ملين است و معمولا آنرا با گياهان ديگر مخلوط مي كنند كه انقباضات را كم مي كند


7)مدر و عرق آور است 


8)براي برطرف كردن زخم و التهاب دهان ريشه شيرين بيان را بمكيد . 


9)سرفه را برطرف مي كند 


10)ورم معده را برطرف مي كند 


11)تنگي نفس را تسكين مي دهد 


12)براي درمان سوء هاضمه مفيد است 


13)براي از بين بردن نفخ شكم مفيد است 


14)چشم را تقويت كرده و رفع سردرد مي كند براي اين منظو از فرمول زير استفاده كنيد :


2 گرم ريشه شيرين بيان را پودر كرده و با يك گرم شكر و يك گرم رازيانه مخلوط كنيد سپس آنرا در آب خيس كرده و هر روز بخوريد.


15)براي درمان موخوره چاي شيرين بيان را به سر بماليد . 


16)براي رفع بوي بد زير بغل و پا از برگ هاي شيرين بيان پماد درست كرده و در اين قسمت ها بگذاريد .


17)شیرین بیان را اگر قبل از غذا مصرف کنید برای لاغری موثر است






1- براي درمان زخم معده و سرطان معده شربت شيرين بيان را تهيه
کنيد و هر روز به مقدار يک قاشق غذاخوري قبل از غذا ميل کنيد و اين عمل را تا 4ماه تکرار کنيد.

(البته در نظر داشته باشيد که خوردن شيرين بيان فشارخون را بالا مي برد و ادرار را کم مي کند،بنابراين بيمار بايد آب زياد بخورد و نمک استفاده نکند) نحوه تهيه شربت شيرين بيان:ريشه شيرين بيان(بدون پوست) را آسياب و با آب مخلوط کنيد و آنقدر بجوشانيد تا غليظ شود.


2- زخم ها و تاول هاي پوست را با چاي شيرين بيان شست و شو دهيد تا بهبود يابند.

3- براي برطرف کردن زخم و التهاب دهان،ريشه شيرين بيان را بمکيد.
4- چشم را تقويت و سردرد را برطرف مي کند. دو گرم ريشه شيرين بيان را پ.در و با يک گرم رازيانه مخلوط کنيد،سپس آن را در آب خيس نماييد و هر روز بخوريد.

5- براي رفع زردي چشم و درخشان کردن سفيد چشم،ريشه شيرين بيان را دم کنيد و چشم را با آن بشوييد.

6- براي جلوگيري از ريزش موي سر،پمادي از شيريرن بيان با آب درست کنيد و به موها و سر بماليد.

7- براي درمان موخوره،چاي شيرين بيان را به سر بماليد.
استفاده زياد از شيرين بيان براي طحال مضر است.اگر مي خواهيد از شيرين بيان جهت برطرف کردن بيماري و براي مدت طولاني استفاده کنيد،بهتر است آن را با کتيرا بخوريد.

 

نوشته شده در یکشنبه 1392/03/12ساعت 21:58 توسط شرکت آرامش| آرشيو نظرات
 


تحقیقات خواص ضد اسپاسم ماهیچه‌های صاف و قلب، کاهش استرس، تسکین سردرد، تسکین آسم

و درمان برونشیت رزماری را تائید کرده است. اکلیل کوهی به علت خون رسانی بهتر به سلول‌ها در جلوگیری از ریزش مو تا حدی موثر است.

رز ماری

اکلیل کوهی با نام عمومی رزماری گیاهی است علفی، پایا، دارای ساقه‌ای چوبی به ارتفاع نیم تا یک متر با برگ‌های سبز، دائمی و بسیار معطر، متقابل با کناره برگشته، باریک و دراز و نوک تیز.

سطح فوقانی برگ آن به رنگ سبز و سطح تحتانی به علت وجود کرک‌ها سبز مایل به سفید است.

گل‌های این گیاه کوچک و به رنگ آبی روشن است که در کنار برگ‌ها می‌روید.

قسمت مورد استفاده آن برگ و سرشاخه های گل دار آن است. اسانس آن از قسمت هوایی تهیه می‌شود.



تاریخچه

رزماری یکی از چاشنی‌های پُرمصرف در آشپزی است. مردم می‌گویند رزماری فقط در باغ خانه‌هایی رشد می‌کند که بانوی خانه، حقیقتاً ارباب خانه باشد. رزماری در طب سنتی به عنوان بند آورنده‌ی خون، مقوی، ضدنفخ، ضداسپاسم و معرق کاربرد دارد.

عصاره و روغن فرار آن، به منظور سقط جنین و افزایش خون‌ریزی قاعدگی، مصرف می‌شود. کاربرد عصاره‌ی رزماری در مواد آرایشی بسیار متداول است و شواهد، خبر از تأثیر لوسیون آن در تحریک رشد مو و جلوگیری از کچلی می‌دهد.

گزارش‌های تاریخی مربوط به مصرف درمانی رزماری، به عنوان یک گیاه دارویی موجود می‌باشد. رزماری از قدیمی‌ترین گیاهان شناخته شده‌ی دارویی است که از قرن‌ها پیش، برای تقویت حافظه و فعالیت مغزی به کار می‌رفته است.



منبع جغرافیایی

اکلیل کوهی، گیاه بومی نواحی مدیترانه است؛ ولی در نواحی مختلفی از جهان کشت می‌گردد. این گیاه از نواحی اسپانیا، مراکش، یوگسلاوی سابق و تونس صادر می‌شود.



ترکیبات مهم

مهم‌ترین ترکیب این گیاه 5/2-1 درصد اسانس می‌باشد. مواد موجود در اسانس رزماری شامل بورنئول، لیمونن، کامفن، 1و 8 سینئول، کامفر و آلفاپی نن است. ترکیبات اسانس نیز به محل و شرایط کشت ارتباط دارد. ترکیبات دیگر گیاه اسیدهای فنلی از جمله اسید روزماریک، اسید کافئیک و اسید کلروژنیک هستند.

تحقیقات متعددی خاصیت ضد سرطان آن را اثبات کرده و اسید کارنوزیک موجود در آن دارای خاصیت قوی ضد ایدز (HIV) است

همچنین سالیسیلات به مقدار زیاد، فلاوونوئیدها، ترکیبات تلخ دی ترپنی مانند کارنوزول و ترکیبات تری ترپتی، اجزای تشکیل دهنده دیگر این گیاه هستند.



اثرات مهم

مصارف داخلی

* مقوی معده، محرک هضم و ترشح معدی و صفراآور است.

* چندین مطالعه، خواص ضد اکسیدان آن را اثبات کرده است؛ به طوری که این خاصیت رزماری از چای سبز کمتر و از ویتامین E بیشتر است.

* تحقیقات دیگری خواص ضد اسپاسم ماهیچه‌های صاف و قلب، کاهش استرس، تسکین سردرد، تسکین آسم و درمان برونشیت آن را تائید کرده است.

* تحقیقات متعددی خاصیت ضد سرطان آن را اثبات کرده و اسید کارنوزیک موجود در آن دارای خاصیت قوی ضد ایدز (HIV) است.

* اسانس رزماری که اصلی‌ترین ترکیب آن است دارای خاصیت ضد میکروب، ضد ویروس و ضد قارچ می‌باشد.
رز ماری

* افزودن چند برگ رزماری به غذاهای گوشتی، هضم غذا را سرعت می بخشد.

* یکی از مصارف عمده رزماری به عنوان نگه دارنده و ضد اکسیدان، در لیکورها و صنایع گوشت و چربی می‌باشد.

* محققان دریافتند، این گیاه هورمون های استروژن را که باعث بروز سرطان سینه می شود غیرفعال می سازد.

* عصاره این گیاه، با محافظت از مواد تشکیل دهنده سلول های پوست از آسیب های پوستی مربوط به سن مانند چین و چروک پیش گیری می کند.

* مصرف منظم عصاره رزماری، عملکرد کلیه را بهبود می بخشد، جریان ادرار را افزایش می دهد و ماده معدنی لازم مانند سدیم و پتاسیم را حفظ می کند.

* از آن جا که این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد، پارچه آغشته به چای این گیاه را به زیر بغل بمالید تا بوی نامطبوع از بین برود.

* برای به هوش آوردن فرد، پارچه آغشته به چند قطره روغن رزماری را جلوی بینی فرد قرار دهید.

* رزماری گردش خون به سر و مغز را افزایش می دهد.

* این گیاه سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و ورم را کاهش می دهد.

* روغن رزماری خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به عنوان دهان شو برای رفع بوی نامطبوع دهان به کار برده می شود.

* ماساژ دادن منظم پوست با این روغن پوست را تقویت می کند و خشکی پوست را نیز از بین می برد.



مصارف موضعی

در پماد و لوسیون ها به عنوان ضد درد، مسکن روماتیسم مفاصل، و تسکین درد ماهیچه‌ها مصرف می‌شود.

هم چنین محلول‌های آن به صورت حمام جهت تحریک گردش خون موضعی موثر است.

در طب عوام از محلول‌ها با اشکال موضعی آن جهت اگزما و زخم‌ها نیز استفاده می‌شود. رزماری دارای خاصیت حشره کش است.
رز ماری

طریقه و مقدار مصرف

تهیه چای: به 5- 2 گرم از خرد شده گیاه (برگ و سرشاخه های گل دار) یک لیوان آب جوش اضافه کرده و پس از 15 دقیقه صاف کرده و میل شود.



تهیه محلول حمام: به 50 گرم از خرد شده گیاه (برگ و سرشاخه های گل‌دار) یک لیتر آب اضافه کرده و به مدت 10- 5 دقیقه می‌جوشانیم.

سپس مدت 30- 15 دقیقه به حال خود می‌گذاریم. آن گاه محلول را صاف نموده و آن را به آب وان حمام اضافه می‌کنیم.

هم چنین می‌توان محلول صاف شده را به بدن مالید و یا جهت تقویت موی سر روی سر ریخته و با انگشتان چند دقیقه‌ای پوست سر را ماساژ داد.

در این عمل اسانس‌های موجود در محلول باعث تحریک گردش خون پوست شده و به علت خون رسانی بهتر به سلول‌ها در جلوگیری از ریزش مو تا حدی موثر است.



داروهای گیاهی

داروهای گیاهی تهیه شده از رزماری دو دسته هستند. در یک دسته از اسانس رزماری استفاده شده که شامل پماد، لوسیون، کرم و روغن‌های حمام و ماساژ و غیره هستند. در دسته دیگر از عصاره هیدروالکلی آ

+نوشته شده در دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:,ساعت18:54توسط دمنوش آرامش | |

 انگور


میوه انگور انواع فراوانی دارد . این میوه منبع غنی فلاوونوئید محسوب می شود و هر چه انگور پررنگ تر باشد دارای فلاوونوئید بیشتری است . کورستین مهم ترین این فلاوونوئیدها به شمار می رود . این ماده سبب باز شدن عروق خونی می شود و کلسترول را کاهش می دهد و از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می کند ، همچنین با کنترل کردن هورمون آنژیوتانسین II فشار خون را می کاهد . در تحقیقات اخیر ثابت شده است انگور و آب انگور در کاهش تری گلیسیرید نیز موثر هستند .
یکی از انواع فلاوونوئیدها ، رسوراترول است که در تحقیقات ضد سرطان پروستان ، سینه و کبد شناخته می شود > همچنین انگور قرمز خاصیت ضد التهابی دارد و از امراض ریوی جلوگیری میکند . پوست و هسته انگور برای پوست و مو بسیار مفید هستند و محققان فلاوونوئیدهای موجود در انگور را ضد آلزایمر تشخیص داده اند .

 


+نوشته شده در دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:,ساعت17:8توسط دمنوش آرامش | |

 ۶ دلیل برای اینکه هر روز خرما بخورید


با گنجوندن خرما توی رژیم غذایی‌تون می‌تونید خیالتون رو راحت کنید که نیازی به هیچ دارو و ویتامین مکملی ندارید، سیستم ایمنی بدن‌تون قویه و کمتر مریض می‌شید. خرما رو جدی بگیرید.

+نوشته شده در دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:,ساعت17:0توسط دمنوش آرامش | |

 ایدها و نبایدهای استفاده از طب سنتی در دوران بارداری


به گزارش ایرنا، بسیاری از مردم طب سنتی را بر طب شیمیایی ترجیح می دهند چراکه طب شیمیایی ممکن است با داروهای تلخ یا روش های درمانی دردآور همراه باشد در حالی که در طب سنتی می توان گیاهان دارویی را در قالب دمنوش های گوارا یا عرقیات گیاهی که طعم چندان تلخی ندارد، استفاده کرد.

استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی به ویژه در دوران بارداری بیشتر می شود چراکه تصور می شود داروها و درمان های شیمیایی می تواند عوارض جبران ناپذیری برای زنان باردار داشته باشد اما گیاهان دارویی هیچگونه عارضه ای ندارد.

گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که به مثابه سم عمل کرده و حتی می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز غذاهایی در طب سنتی وجود دارد که می تواند به تکامل جنین کمک کند.

متخصص طب سنتی هیات علمی علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره به خبرنگار اجتماعی ایرنا می گوید: در طب سنتی، خوردن غذاهایی مانند گوشت گوسفند، گوشت کبک، گوشت بلدرچین، نان تهیه شده از گندم آفت نزده و میوه هایی مانند به، سیب، انگور، انار، گلابی و خشکباری مانند مویز، انجیر ، بادام و پسته مفید در دوران بارداری مفید است.

دکتر ˈمژگان تنسازˈ می افزاید: این غذاها در طب سنتی از جمله غذاهای گروه ˈگرم و ترˈ به شمار می رود که موجب تولید خون سالم شده و به رشد و نمو جنین کمک می کند.

وی ادامه می دهد: همچنین داروها و غذاهایی که دارای خواص نفخ آور، مدر و قاعده آور هستند نباید در دوران بارداری مصرف شود چراکه این گونه مواد خوراکی موجب لغزندگی و سقط جنین می شود.

وی خاطرنشان کرد غذاهایی مانند نخود و لوبیا، کنجد و کرفس از جمله غذاهای مضر در دوران بارداری بوده که مصرف آنها به ویژه در ماه های اول بارداری خطرناک است.


**استفاده از داروهای ملین گیاهی و خطر سقط جنین

این متخصص طب سنتی یادآور شد یکی از مشکلات زنان باردار طی دوران بارداری، یبوست است و برخی از زنان باردار طی این دوران خودسرانه از داروهای ملین به ویژه داروهای ملین گیاهی ( داروهای مسهل) استفاده می کنند در حالی که هر ملینی را به صرف گیاهی بودن نمی توان استفاده کرد.

تنساز تاکید کرد ملین های گیاهی مانند ختمی، پنیرک و بنفشه موجب سقط جنین می شود.
نوشته شده در یکشنبه 1392/03/19ساعت 14:15 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 


بالَنگ (بادرنگ، بالنگو، بالنجو) Citrus medica cedrata میوه‌ای خوراکی از تیرهٔ مرکبات (Rutaceae) است. از آن در مرباسازی استفاده می‌شود.

نامهای دیگر:

واژه بادرنگ و دیگر شکل‌های آن (باذْرنگ، بادارَنگ، باذارَنگ، وارَنگ، بالَنگ، تُرَنْگ و جز این‌ها) همه به واژه پهلوی grand wa باز می‌گردد، که به احتمال نزدیک به یقین، صورت دگرگون و کوتاه شده ای از واژه سنسکریت ga tula/un ¦ ma است که در این زبان به «گونه ای از درخت بالنگ، لیموی شیرین» اطلاق می‌شده است. 

مشخصات گیاهشناسی:

بالنگ درختچه‌ای است به شکل غیر منظم، برگ آن با کمی اختلاف شبیه سایر مرکبات ولی میوه آن به کلی متفاوت و نوع کبیر آن در ابعاد یک خربزه کوچک است. شکل آن دراز از یک طرف متصل به شاخه کمی پهن و از طرف دیگر به نوک بارکی ختم می‌شود. پوست آن به رنگ زرد طلایی خیلی ضخیم، موج دار و دارای برآمدگی‌هایی مانند تاول درشت است. قسمت عمده میوه را با پوست زرد و گوشت سفید داخل پوست را گرفته و تقریباً جای برای پولپ ترش غیر خوراکی وسط آن باقی نگذارده‌است. گل آن سفید می‌باشد. بالنگ دارای پوست زرد رنگ طلایی، با بوی معطر، به خصوص نوع کوچک آن که پوستش صاف است، معطرتر است. قسمت گوشتی سفید متصل به پوست خارجی آن ضخیم و کمی شیرین و قسمت پولپ وسط ان که در میان پرده‌های ضخیم طولانی واقع شده‌است، دارای الیاف و غلاف‌های پر از مایعی است که در بعضی انواع شیرین و رد برخی ترش می‌باشد. تخم‌های آن که در قسمت پولپ آن واقع است کمی داراز و در غلاف سفیدی واقع و مغز، سفید و کمی تلخ است. از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی پوست زرد آن کمی گرم و خشک است و شحم آن یا به عبارت دیگر قسمت گوشت سفید داخلی متصل به پوست زرد آن در ارقامی که این قسمت شیرین است.

محل رویش بادرنگ:

رویشگاه نخستین مرکّبات اصلی (نارنج، بادرنگ و لیمو) خاور دور، جنوب شرقی آسیا و هندِ شرقی بوده و، برخلاف گمان تئوفراستوس، این مرکبات در روزگاران کهن از هندوستان به ایران زمین رسیده است (بهترین گواهْ اصلِ هندیِ نام‌های آن‌هاست)، چنانکه در قرن چهارم پیش از میلاد در اقالیم پارس و ماد و پارتیا و آشور بومی شده بود. هم از اینجا بود که، در پی فتوحات اسکندر مقدونی در بین النهرین و ایران، اطلاعاتی درباره مرکبات به یونانیان و رومیان رسید و، حتی یکی از آن‌ها یعنی بادرنگ را تئوفراستوس وصف کرده است. 

پرورش درخت بادرنگ در اقالیمِ روم و مغرب دریای روم تا مدت‌ها پس از آن عملی نشد. گویا نقش عمده در گسترش و پرورش بادرنگ را در بین النهرین و سپس در فلسطین و مشرقِ دریای روم، پیش از ظهور عیسی مسیح، علیه‌السلام، یهودیان قدیم ایفا کرده‌اند که بر اثر مجاورت و معاشرت با مردم پارس و ماد و آشور با این میوه خوشبو آشنا شده بودند و در برگزاری «عید خیمه ها» و در اجرای دستوری دینی بادرنگ را به عنوان «میوه درختان نیکو» با خود می‌بردند، و کم کم وجود این میوه برای آن جشن سالیانه ضروری شده بود.


بالنگ از نظر دانشمندان:

تئوفراستوس:

تئوفراستوس ظاهراً نخستین دانشمند غربی است که بادرنگ و شیوه‌های کشتِ آن را وصف کرده، رویشگاه آن را کشور ماد و پارس دانسته و لذا آن را مِلُن مِدیکُن («سیب مادی») یا ملن پرسیکُن («سیب پارسی») نامیده است. پژوهش گرانقدر او درباره گیاهان در دوره اسلامی به عربی ترجمه نشده است، ولی چون، از سویی، دو دانشمند یونانی دیگر، دیسقوریدوس (قرن اول میلادی) و جالینوس (۱۲۹-۱۹۹ م)، مطالب او را درباره بادرنگ کمابیش تکرار کرده (واطلاعات تازه ای هم از خود به آن‌ها افزوده) اند و، از سوی دیگر، تألیف دیسقوریدوس در مفردات دارویی و بیش‌تر نوشته‌های پزشکی جالینوس در آن دوره ترجمه شده است، می توان تأثیر تئوفراستوس را در مؤلفان سپسین باز یافت. عمده وصفِ تئوفراستوس این است : «میوه آن خورده نمی‌شود. میوه و برگ درخت آن هردو بسیار خوشبوست. اگر میوه آن را در میان جامه‌ها بگذارند، آن‌ها را از بیدخوردگی حفظ می‌کند. اگر کسی زهر خورده باشد، ترنج برایش سودمند است، زیرا معده را به هم زده زهر را بالا می‌آورد. شیره بخش درونی ترنج نفس و دهان را خوشبو می‌کند. درخت آن در همه فصل‌ها میوه دارد، زیرا وقتی بعض میوه‌ها را می‌چینند، شکوفه‌های دیگر بر روی درخت است و برخی میوه های دیگر دارند بر درخت می‌رسند. نهال آن را، مانند نهال نخل، در کوزه سوراخدار نیز می‌نشانند... در پارس و ماد می‌روید.»

پلینیوس و دیسقوریدوس:

پلینیوس بر این‌ها مطلبی درباره اشکانیان افزوده است: تخمهای آن را بزرگانِ پارت‌ها از برای چاشنی خورش به کار برند، به امید خوشتر ساختن بوی دهان.. دیسقوریدوس از جمله، می گوید: «گیاهی است که همه آن را می‌شناسند. میوه‌هایش، که در سراسر سال برآن می‌روید، نسبتاً دراز، چروکیده، زرگون و خوشبو (با قدری زنندگی) است. تخم‌هایی مانند دانه‌های گلابی دارد. اگر با آشامیدنی خورده شود، خاصیّت پادزهر دارد. شکم را روان می‌سازد. زنان باردار به آن ویار می‌نمایند.»

جالینوس :

جالینوس، می گوید : «مغزِ اترج ترش است و دارای قوه تجفیف (خشکاندن رطوبات بدن) شدید، چنانکه گویی در درجه سوم از درجات چیزهای مبرّد و مجفّف است. پیه آن، که در میان پوست ( مغز ترش) آن جای دارد، اخلاط غلیظ سرد تولید می‌کند. پوست آن دیر هضم و خوشبو و برای گوارانیدن غذا سودمند است، لذا اندکی از آن معده را تقویت می‌کند. آبِ آن، آمیخته با آشامیدنی، از داروهای مسهل می‌گردد. تخم‌های آن تلخ و در درجه دوم محلّل و مجفّف است. همچنین برگ آن.»

خواص:

رفع خونریزی لثه، تقویت کبد، خنک کننده و آرام بخش، رفع یبوست معده. همراه با گلاب برای اسهال خونی و نیز اسهال‌های روده‌ای سودمند است.

بالنگ در کتب طب سنتی با نام«اترج کبیر» آمده‌است. میوه آنرا به فارسی بالنگ گویند و از نظر گیاه شناسی واریته از بادرنگ است. این درختچه دارای میوه‌هایی است که گاهی به وزن یک کیلو گرم نیز می‌رسد. نوع دیگری از بالنگ را به فارسی «بادرنگ» می‌نامند و در کتب طب سنتی با نامهای بادرنج، باذرنج و اترج صغیر آمده‌است.

از نظر طبیعت سرد و تر و خشک و برگ و شکوفه آن گرم وخشک است. از نظر خواص معتقدند که پوست زرد آن برا ی تقویت قلب و دماغ و کبد، سرد و معده احشای داخل شکم مفید است و برای تحلیل بادها و نفخ و کمک به هضم غذا مؤثر می‌باشد. بخصوص مربای آن با عسل؛ البته با خوردن مربای آن اسراف نباید شود زیرا هضم آن مشکل می‌شود. دم کرده پوست زرد خشک شده آن مسکن قی صفراوی و جویدن آن خوشبو کننده دهان است. اگر پوست و گوشت سفید خشک شده آن را درلابه لای لباسها بگذارند مانع بید زدن می‌شوند.

روغن پوست زرد بالنگ:


پوست زرد 6 عدد بالنگ را گرفته در یك كیلو گرم روغن كنجد بیاندازند و در

آفتاب گذارند و هر سه شبانه روز پوست های بالنگ را عوض كرده و پوست

جدید در روغن می اندازند تا 4ـ5 بار، به این ترتیب روغن بالنگ به دست

می آید.


روغن بالنگ از نظر طبعیت گرم وخشك است ومالیدن آن برای رفع بی حسی


، فلجی، لقوه، رعشه و درد مفاصل، سیاتیك، امراض سرد عصبی و درد كلیه، 

مثانه و خوشبویی عرق نافع است. روغن شكوفه آن نیز همین اثر را دارد و

روغن یرگ آن قویتر است.


خوردن قسمت گوشت سفید متصل به پوست زرد خارجی آن خیلی ثقیل 

است و دیر هضم می شود و مصرف آن باید به صورت مربا با شكر و یا با

عسل باشد.


آب قسمت مغز ترش مزه بالنگ اگر با غذا خورده شود برای مالیخولیا حاصل 

سودا نافع است و چون ترشی آن برای اشخاص سوداوی مضر است باید با 

شكر و قند شیرین شود و سپس خورده شود.


ضماد پخته تمام میوه بالنگ در سركه برای درد مفاصل و نقرس و ورم های

مختلف نافع است .


در چین از خوشانده ریشه وپوست بالنگ به عنوان ضد سرفه، نرم كننده 

سینه ورفع ناراحتی لومباگو استفاده میكنند .


تخم بالنگ كرم كش وضد تب است .دم كرده سر شاخه های تازه سبز و

جوان آن راشبه جزیره مالاریا به عنوان اشتها آور وضد گرما معالجه شكم درد 

میخورند.

 

نوشته شده در یکشنبه 1392/03/19ساعت 14:10 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 



عصاره میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ و مواد معدنی مورد نیاز بدن ماست و خیلی ساده می‌توان با كمك یك دستگاه آبمیوه‌گیری، یك داروخانه طبیعی در منزل ایجاد كرد. 

همه ما از خاصیت میوه‌ها زیاد شنیده‌ایم و حتی ترجیح می‌دهیم برای درمان بیماری‌هایی كه هر از گاهی سراغ‌مان می‌آید ‌از میوه‌ها استفاده كنیم. طبیعتا عصاره میوه‌ها هم سرشار از ویتامین‌ و مواد معدنی مورد نیاز بدن ماست و خیلی ساده می‌توان با كمك یك دستگاه آبمیوه‌گیری، یك داروخانه طبیعی در منزل ایجاد كرد. 

در ادامه به معرفی مخلوط میوه‌ها و سبزیجات مختلفی می‌پردازیم كه هر كدام برای درمان یكی از بیماری‌های شایع مناسب است. با نوشیدن این آبمیوه‌های طبیعی نه تنها عوارض جانبی در كار نخواهد بود، حتی شاید دیگر نیازی به قرص و آمپول هم نداشته باشید! 


درمان حساسیت فصلی و زكام بهاره


دیگر فین‌فین نكنید!

مواد لازم: 6 سانتی‌متر ریشه زنجبیل، نصف یك لیمو ترش، یك عدد سیب بزرگ، چند تكه یخ

روش تهیه: آب تمام این مواد را بگیرید و با هم مخلوط كنید.

بهترین زمان مصرف: حداقل 4 هفته قبل از شروع فصل گرده‌افشانی، هر روز صبح این نوشیدنی را میل كنید. این كار را در فصل بهار هم روزانه ادامه دهید. با این كار احتمالا فصل تابستان را بدون نیاز به دستمال‌كاغذی، قرص و اسپری ضد‌حساسیت خواهید گذراند.

برای تقویت مادران باردار

اگر بار شیشه دارید!

مواد لازم: یك مشت كوچك اسفناج، یك‌‌چهارم یك آناناس متوسط، 4 عدد مارچوبه، یك عدد سیب زرد، یك مشت نخودفرنگی تازه، یك مشت كوچك تخمه آفتابگردان، نصف یك آووكادوی رسیده، چند تكه یخ.

روش تهیه: قبل از اینكه آبمیوه‌گیری را روشن كنید، بهتر است اول سیب را داخل آبمیوه‌گیری گذاشته، بعد نخودها، اسفناج و مارچوبه را در آبمیوه‌گیری ریخته تا و بعد آناناس را اضافه كنید. درجه آبمیوه‌گیری را روی «دور كند» بگذارید تا بیشترین میزان آبمیوه نصیبتان شود. تخمه آفتابگردان، یخ و آووكادو را در مخلوط‌كن ریخته تا كاملا نرم شود.

اگر كم‌خون هستید

ملوان زبل شوید!

مواد لازم: 2 مشت بزرگ اسفناج، 2 عدد سیب زرد، 3 سانتی‌متر ساقه بروكلی، یك عدد چغندر خام كوچك، نصف یك فلفل سبز (دانه گرفته)، چند تكه یخ.

روش تهیه: آب سیب‌ها، اسفناج، بروكلی، چغندر و فلفل را با كمك آبمیوه‌گیری گرفته و درصورت تمایل با مقداری یخ آن را خنك كرده و میل كنید.

اگر كلسترول‌‌تان بالاست

چربی اضافه خونتان را بسوزانید!

مواد لازم: یك مشت انگور سیاه، یك مشت انگور قرمز، 2 عدد سیب زرد، 3 سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه، یك عدد چغندر خام، یك عدد گوجه‌فرنگی رسیده.

روش تهیه: بهتر است انگورهای سیاه و قرمز، زنجبیل، چغندر خام و گوجه‌فرنگی را بین 2 عدد سیبی كه دارید (مثل ساندویچ!) در آبمیوه‌گیری بگذارید تا آب همه مواد گرفته شود. سعی كنید آب میوه‌ها را با درجه «كند» بگیرید و میوه‌ها را به آرامی داخل آبمیوه‌گیری هل دهید. در نهایت داخل آبمیوه یخ ریخته و نوش‌جان كنید.

اگر دیابت دارید
انسولین طبیعی بنوشید!

مواد لازم: یك مشت كاهو، مقداری لوبیا سبز، 2 عدد كلم فندقی (كلم بروكسل)، 2 عدد سیب زرد، 2 عدد هویج متوسط، نصف یك آووكادوی رسیده، 2 قاشق چای‌خوری سرپر دارچین، 2 تكه یخ.

روش تهیه: كاهو، لوبیا و كلم بروكسل‌ها و 2عدد سیبی كه دارید، داخل آبمیوه‌گیری بگذارید. ابتدا آب این مواد را گرفته و بعد آب هویج‌ها را بگیرید. سپس آب این مواد را همراه با آووكادو، دارچین و یخ داخل مخلوط‌كن بریزید تا آماده مصرف شود.

اگر پوست‌تان خراب است

جوش‌جوشی نمانید!

مواد لازم: 2 عدد سیب زرد، یك برش 3 سانتی‌متری آناناس، 2 سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه، یک سوم یك عدد لیمو ترش، یك‌چهارم یك خیار متوسط، یك‌دوم یك آووكادوی رسیده، یك قاشق چای‌خوری تخمه مخلوط، یك قاشق سرپر چای‌خوری دانه لسیتین، 2 قاشق چای‌خوری مخلوط روغن‌های آفتابگردان، سویا، كتان، كنجد و سبوس برنج و جو.

روش تهیه: آب سیب، آناناس، زنجبیل، لیمو و خیار را بگیرید. آووكادو، تخمه‌ها، گرانول و روغن را در مخلوط‌كن بریزید و كاملا هم بزنید. در نهایت، آبمیوه‌ها را به مواد مخلوط‌شده اضافه كرده و با كمی یخ در مخلوط‌كن بزنید تا اسموتی یكدست و نرمی ایجاد شود. برای اینكه بهترین نتیجه ممكن را بگیرید، این اسموتی را با شكم خالی میل كنید.


اگر فشار خون دارید

بدون فشار زندگی كنید!

مواد لازم: 3 عدد چغندر خام، 2 عدد سیب زرد، یك مشت بزرگ انگور قرمز یا سیاه، چند تكه یخ.
روش تهیه: تمام مواد را داخل آبمیوه‌گیری ریخته و آب آن را بگیرید. یادتان باشد انگورها را حسابی در آبمیوه‌گیری فشرده‌سازی كنید كه بیشترین عصاره را بگیرید. در نهایت با مقداری یخ نوش‌جان كنید.

اگر زیاد سرما می‌خورید

با گلوی ورم‌کرده خداحافظی کنید

مواد لازم: 100 گرم آب ‌‌‌‌‌هویج، 100 گرم آب ‌پرتقال تازه و نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده. 

روش تهیه: تمام مواد را با هم مخلوط کنید و پیش از خواب بنوشید. البته اگر با مشورت پزشک همراه این نوشیدنی، از قرص «روی» استفاده کنید، به تقویت ایمنی بدنتان کمک خواهید کرد.

 

نوشته شده در یکشنبه 1392/03/19ساعت 14:9 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 


برخی خواص آن عبارتند از :

- سیاه دانه طبیعت گرمی دارد.

- به دلیل داشتن ماده ای موسوم به تیموکیتون، دارای اثرات ضد تشنجی است. بررسی ها نشان می دهد سیاه دانه می تواند موجب تاخیر در زمان شروع تشنج و کاهش مدت آن شود.

- در کاهش نفخ شکم و دفع گازهای معده موثر است.

- زیاد کننده شیر مادران است.

- قاعده آور است، یعنی عادت ماهانه را باز می کند.

- ضد کرم است. مصرف سیاه دانه با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارشی می شود.

- استفاده از مخلوط سیاه دانه آسیاب شده با عسل برای تسکین درد رحم و پس درد زایمان مفید است.

- غرغره کردن جوشانده ی سیاه دانه در سرکه باعث تسکین درد دندان و محکم شدن دندان می شود.

درمان بیماری ها با سیاه دانه
* سرگیجه و درد گوش :
یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.

* روماتیسم :
یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

* اسهال :
یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

* ناراحتی های کبدی :
مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.
همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید.

* سردرد و میگرن :
نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید.
در ضمن با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید.

* درد و ناراحتی های کلیوی :
یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.
همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.
هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

* بی اختیاری ادرار:
پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

* دل پیچه و درد های روده ای: 
به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

* تب :
اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

منابع :

- کتاب زبان خوراکی ها، جلد یک، تالیف دکتر غیاث الدین جزایری

 

نوشته شده در یکشنبه 1392/03/19ساعت 14:8 توسط شرکت آرامش| نظر بدهيد
 

 
 
نوشته شده در یکشنبه 1392/03/19ساعت 3:27 توسط شرکت آرامش| يک نظر
 

Photo: ‎12 نوع چای گیاهی برای حفظ جوانی
کاهش حافظه ، کاهش میل جنسی ، ریزش مو ، چین و چروک پوست ، بی خوابی های شبانه ، درد مفاصل ، پوکی استخوان و … همگی نشانه های طی شدن عمر میباشند اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند ، متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی این 12 گیاه را توصیه می کنند.
1 » چای گل گلایل ( زیبایی ناخن ها و موها ) : گلایل غنی از سیلیس است و می تواند باعث استحکام ناخن ها شود ، 15 گرم گلبرگ خشک شده را در 1 لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن 3 فنجان در روز بنوشید ، با فاصله هر 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید.
برای استفاده از گلایل در تقویت موها روش کار به این صورت است که 150 گرم گلایل را با 100 گرم برگ هیدروکوتیل و 50 گرم گزنه در 1 لیوان آب به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن انرا پس از غذا 3 وعده در روز به مدت 1 ماه بنوشید.
نکته : مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نمی باشد.
2 » چای گل ساعتی ( خواب خوب ) : گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب ها است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد ، 15 گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در 1 فنجان آب جوش دم کرده و بعد از 10 دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید.
پس از یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید ، البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است ، همچنین نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.
3 » چای سبز و نعناع فلفلی ( کاهش وزن ) : با افزایش سن تناسب اندام کمتر میشود اما برای حفظ تناسب یا کاهش وزن می توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید ، این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند.
2 قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و 2 قاشق غذاخوری چای سبز خشک شده را در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت 5 بعدازظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.
4 » چای گل تاج ریزی ( تقویت بینایی ) : مصرف گیاه تاج ریزی می تواند باعث تقویت حس بینایی شود ، این گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می کند و در احیای سلول ها و فعال نگه داشتن آنها و بهبود بینایی در شب موثر است.
می توانید 5 قاشق چای خوری از برگ های تازه گیاه را در 500 میلی لیتر آب جوش بریزید و برای 15 دقیقه آن را دم کنید. برای یک ماه هر روز 3 نوبت از این دم کرده بنوشید اما زیاده روی نکنید چون زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث مشکلات قلبی و کلیوی شود.
5 » چای زنجبیل و نعناع فلفی ( افزایش میل جنسی و پیشگیری از پوکی استخوان ) : مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری میکند و میل جنسی را افزایش میدهد ، می توانید 1 قاشق چای خوری نعناع فلفلی و 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با 1 فنجان بزرگ آب دم کنید و روزانه یک فنجان و به مدت یک ماه مصرف کنید ، با یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه ای</font></div>
					<div class=

+نوشته شده در یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:,ساعت17:6توسط دمنوش آرامش | |